«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

13/6/13

Το πρόβλημα της πιστοποίησης του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας και ο εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού.

ΕΡΩΤΗΣΗ
του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανου Σαμοΐλη

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
-         Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
-         Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

13-06-2013
Θέμα: Το πρόβλημα της πιστοποίησης του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας και ο εμπαιγμός των κατοίκων του νησιού.
 
Τον τελευταίο καιρό, επανέρχεται το ζήτημα της υποβάθμισης του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας [ΚΑΚ], συνοδευόμενο από διάφορες παραλλαγές ως προς τους τρόπους επίλυσης του προβλήματος αυτού. Το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο, γιατί συνυπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα ευθυνών από τρεις διαφορετικές πλευρές, χωρίς κανένας να ξεκαθαρίζει με ειλικρίνεια τους σκοπούς του.
Πρώτον, από την πλευρά των ΟΤΑ, είναι φανερό πως η εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο, την όποια προσπάθεια απαλλοτρίωσης της υποδειχθείσας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας [ΥΠΑ] περιοχής ασφαλείας. Χωρίς αυτές τις απαλλοτριώσεις και εξαιτίας της άναρχης δόμησης, το κατώφλι προσγείωσης μετατοπίζεται  κατά 422 μέτρα, γεγονός που ίσως επηρεάσει αρνητικά την επικείμενη πιστοποίηση του ΚΑΚ. Επιπρόσθετα, στην περιοχή των απαλλοτριώσεων, συνυπάρχουν οικόπεδα εντός και εκτός σχεδίου πόλεως, όπως και προβλεπόμενη χάραξη περιφερειακού οδικού άξονα, ενώ ανάμεσα στο βόρειο άκρο του διαδρόμου και στην υπό απαλλοτρίωση περιοχή, βρίσκεται η εθνική οδός Κέρκυρας – Λευκίμμης.  Τα μισά ορίζονται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του 1987 και τα άλλα μισά από την τροποποίησή του το 2008, ενώ συγκεκριμένα κτίρια της περιοχής, παραμένουν εδώ και χρόνια παράνομα με την ανοχή των ΟΤΑ. Απ' ό,τι φαίνεται, κανείς δεν βρέθηκε να προβλέψει το αυτονόητο, ότι ο κώνος της επιφάνειας απογείωσης του αερολιμένα, πρέπει να προστατευτεί πολεοδομικά...
Δεύτερον, από την πλευρά της ΥΠΑ, είναι φανερό ότι τόσα χρόνια ο ΚΑΚ οριακά κρατιέται στην κατηγορία του και όλα αυτά γιατί ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας [ICAO], δέχεται τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, να εξαιρούνται από κάποιες προδιαγραφές πιστοποίησης. Σε συνάντηση που είχαμε με το επιτελείο του κ. Αερολιμενάρχη, μας διαβεβαίωσαν ότι για το ΚΑΚ, ακόμα και στη σημερινή του κατάσταση, δεν συντρέχει κίνδυνος υποβάθμισης. Το ερώτημα που πλανάται είναι το εξής: αφού το ΚΑΚ θα πιστοποιηθεί έτσι κι αλλιώς, γιατί ξαφνικά γίνεται τόσος θόρυβος για την πιθανή επιχειρησιακή του υποβάθμιση; Αν σε αυτό προσθέσουμε δυο γεγονότα, αφενός ότι ο ICAO το 2014 θα εκδώσει νέα αυστηρότερη νομοθεσία για το καθεστώς πιστοποιήσεων των διεθνών αερολιμένων, αφετέρου ότι οι επικείμενες αποκρατικοποιήσεις είναι προ των πυλών, τότε το ερώτημα επαναδιατυπώνεται ως εξής: μήπως ο ξαφνικός θόρυβος των τελευταίων ημερών περί πιστοποίησης του ΚΑΚ, έχει να κάνει με το ποιος θα κληθεί να πληρώσει τις απαλλοτριώσεις και τα αναγκαία έργα αναβάθμισης (εκτιμώνται στα 25 εκατ. ευρώ περίπου), που έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να έχουν λήξει πριν το 2014;
Τρίτον, από την πλευρά των δυο Υπουργείων και του ΤΑΙΠΕΔ, η κατάσταση είναι σαφής. Τα μεν Υπουργεία, θα μπορούσαν να έχουν δρομολογήσει παρεμβάσεις που θα έλυναν το πρόβλημα της παράνομης δόμησης ή της αναγκαίας τροποποίησης του Σχεδίου Πόλης και του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, έτσι ώστε να μην προκύψει ποτέ θέμα επιχειρησιακής υποβάθμισης του ΚΑΚ. Το ίδιο θα μπορούσαν να έχουν κάνει και για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών του, πράξη όμως που δεν συνάδει με την κλασική πλέον “φιλοσοφία” της τεχνητής υποβάθμισης των κρατικών επιχειρήσεων, για ευκολότερο ξεπούλημα στον ιδιώτη. Επιπρόσθετα, το ΤΑΙΠΕΔ, δεν έχει κανένα πρόβλημα να ξεπουλήσει το ΚΑΚ, στη τιμή του δεκάμηνου τζίρου του (!), αλλά καλύτερα θα ήταν, αν ο νέος επενδυτής δεν θα επιβαρυνόταν καθόλου με τα έργα αναβάθμισης και τις απαλλοτριώσεις. Με άλλα λόγια, αυτό που δρομολογείται είναι η διευκόλυνση με κάθε τρόπο, του νέου επενδυτή.
Το νόημα της όλης ιστορίας, είναι ότι μέσα στους επόμενους μήνες, θα πρέπει να γίνουν όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια και αυτό χάριν του ξεπουλήματος. Όπως και να' χει, το κόστος θα το πληρώσει ο κερκυραϊκός λαός, γιατί στη μεν περίπτωση της μη πιστοποίησης του ΚΑΚ, θα πληγεί άμεσα ο τουρισμός της Κέρκυρας, στη δε περίπτωση της πιστοποίησης, θα γίνει ελκυστικότερο για τους επίδοξους επενδυτές και η ιδιωτικοποίησή του θα στερήσει από την τοπική οικονομία ένα σημαντικό  αναπτυξιακό όπλο. Με άλλα λόγια, αν καταδείξει κανείς τα προβλήματα του αεροδρομίου (μικρές διαστάσεις διαδρόμου και μικρός επιβατικός σταθμός, έλλειψη πυρασφάλειας των κτιριακών εγκαταστάσεων, μηδενική πρόβλεψη διασωστικής επέμβασης μέσα στη λιμνοθάλασσα, αδυναμία πρόσβασης από το Λιμενικό Σώμα ως ορίζουν οι κανονισμοί κλπ) τότε κινδυνεύει να χρεωθεί τις συνέπειες της υποβάθμισης του ΚΑΚ, ενώ αν συντελέσει στο να τα υπερβεί, τότε κινδυνεύει να χρεωθεί τη διευκόλυνση της αποκρατικοποίησης του ΚΑΚ. Σε τέτοια τεχνητά διλήμματα και εκβιασμούς, είναι “δεμένη” η αναπτυξιακή προοπτική της Κέρκυρας.
 
Επειδή όλα αυτά μαζί, συνιστούν εμπαιγμό για την τοπική κοινωνία.
Επειδή έχετε χρέος να πείτε την αλήθεια στην κερκυραϊκή κοινωνία και να αποκαλύψετε το σύνολο των μεθοδεύσεων που κρύβονται τόσα χρόνια, πίσω από τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Επειδή ουδέποτε διαβουλευτήκατε με την τοπική κοινωνία, τα σχέδια και τις προθέσεις σας.
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Ανάπτυξης:
  1. Τι προτίθεται να πράξει, για την αποτροπή του ενδεχόμενου της επιχειρησιακής υποβάθμισης του ΚΑΚ;
  2. Τι προτίθεται να πράξει, για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης του ΚΑΚ;
  3. Σε περίπτωση που το δημόσιο επιλέξει, προς διευκόλυνση των επενδυτών, να δαπανήσει 25 περίπου εκατομμύρια για τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης και τις απαλλοτριώσεις, πως θα δικαιολογήσει την άποψη του ΤΑΙΠΕΔ, ότι είναι προς όφελος της ελληνικής οικονομίας το ξεπούλημα του ΚΑΚ στην τιμή του δεκάμηνου τζίρου του;
  4. Διαθέτει το ΚΑΚ μελέτη παθητικής πυροπροστασίας των κτιριακών του εγκαταστάσεων; Αν ναι, από ποια Υπηρεσία χορηγήθηκε; Αν ναι, από ποιο νομικό καθεστώς διέπεται;
Ερωτάται ο κ. Υπουργός Περιβάλλοντος:
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί, για την οριστική διευθέτηση του προβλήματος των απαλλοτριώσεων;
  2. Τι προτίθεται να πράξει, για την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλεως και του ΓΠΣ, προς την κατεύθυνση της σύνταξης σωστών πολεοδομικών σχεδίων που θα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Σαμοΐλης Στέφανος