«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

8/11/12

Η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού και το πρόβλημα της μετεγκατάστασης του ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ Α.Ε. στην Κέρκυρα.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
 
Προς τoν κ. Υπουργό: Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
 
Θέμα: Η έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού και το πρόβλημα της μετεγκατάστασης του ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ Α.Ε. στην Κέρκυρα.
5/11/2012
Ελλείψει πολιτικής βούλησης, κυρίως από τους κρατικούς μηχανισμούς, για τη δημιουργία αναγκαίων αρχών χωροταξικού σχεδιασμού, έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στην οικονομική ανάπτυξη της Κέρκυρας. Η πολιτική των κατά καιρούς κυβερνήσεων, για ευνόητους ψηφοθηρικούς λόγους, εθελοτυφλούσε μπροστά στην απουσία πολεοδομικού σχεδιασμού και ελέγχου για την αποφυγή φαινομένων αυθαίρετης δόμησης, είτε μέσα σε περιβαλλοντικά προστατευόμενες περιοχές, είτε δίπλα σε προϋπάρχουσες βιομηχανικές μονάδες. Η απουσία έτσι, εναλλακτικού μοντέλου χωροταξικής οργάνωσης και η έλλειψη κατάλληλου θεσμικού πλαισίου προστασίας χωροθέτησης δραστηριοτήτων, χρόνια τώρα δημιουργούν τεράστια προβλήματα σε μικροβιομηχανίες και μικροβιοτεχνίες του νησιού. Κλασικό παράδειγμα, αποτελεί η περίπτωση της ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ Α.Ε. και των γειτονικών επιχειρήσεων BP αγγλικών συμφερόντων και «Ελληνικά Καύσιμα» της ΕΛΠΕ.
Η εταιρία Αποθήκευσης, Εμφιάλωσης και Διακίνησης Υγραερίου (Μέσης Όχλησης) ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ Α.Ε., προϋπήρχε του νέου οικισμού, που σταδιακά αναπτύχθηκε παραπλεύρως. Η ίδια μάλιστα, έχει κατά καιρούς αιτηθεί - χωρίς ανταπόκριση - να μετεγκατασταθεί σε άλλο προβλεπόμενο χώρο. Η εν λόγω εταιρία, δεν ευθύνεται για τη σταδιακή παραπλεύρως ανάπτυξη του οικισμού, που για αυτό ακριβώς το λόγο, ουδέποτε χαρακτηρίστηκε από τους αρμόδιους φορείς της Αυτοδιοίκησης, ως «νέος οικισμός».
Παρενθετικά σημειώνουμε το εξής: επειδή μέρος της επικοινωνιακής πολιτικής των τελευταίων κυβερνήσεων, είναι η τακτική της μετάθεσης του προβλήματος στους ίδιους τους κατοίκους ή τους ίδιους τους εργαζόμενους, με συνέπεια να έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση τα θιγόμενα τμήματα της κοινωνίας, θα ήταν άκρως αποπροσανατολιστικό, το πρόβλημα της λειτουργίας του ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ Α.Ε. να μείνει σε επίπεδο τοπικής διαμάχης, μεταξύ της εν λόγω εταιρίας και των Εξωραϊστικών - Εκπολιτιστικών Συλλόγων.
Το πρόβλημα είναι, η πολιτική βούληση των κατά καιρούς κυβερνήσεων. Η οργάνωση των χρήσεων γης, αποτελεί αρμοδιότητα της πολιτείας και δεν μπορεί, ακόμα και αν δεν υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο προστασίας, να είναι ανεξέλεγκτη η οποιαδήποτε χωροθέτηση δραστηριοτήτων, με μοναδική προϋπόθεση την ιδιοκτησία της γης. Η Κέρκυρα, έχει ανάγκη αλλαγής του κυρίαρχου μοντέλου ανάπτυξης. Μόνο έτσι, δεν θα ετεροπροσδιορίζεται από τις ορέξεις των ξένων και εγχώριων ολιγοπωλίων.
Επί της ουσίας λοιπόν, η συνειδητή απουσία τόσα χρόνια, θεσμοθέτησης υποδοχέων παραγωγικών δραστηριοτήτων (ΒΙΟΠΑ, ΒΙΠΕ, ή ΠΟΑΠΔ) στην Κέρκυρα, έχει εμποδίσει την οικονομική ανάπτυξη του νησιού, τόσο σε επίπεδο πρωτογενούς όσο και σε επίπεδο δευτερογενούς παραγωγής. Θα πρέπει κάποια στιγμή βέβαια, να εφαρμοστεί και το αυτονόητο: οι νέες χωροθετήσεις, να συνοδεύονται από τις απαραίτητες ζώνες προστασίας από τη δόμηση, ώστε να μη διαιωνίζεται το ίδιο φαινόμενο.
Δεν είναι δυνατό, να μιλούμε για ανάπτυξη τον 21ο αι. κάνοντας χρήση, μόνο των γενικών και αόριστων κατευθύνσεων, που θέτουν τα παλαιά νομοθετήματα: Ν. 2742/1999 «Χωροταξικός Σχεδιασμός & Αειφόρος Ανάπτυξη»,  Ν. 2508/1997 «Βιώσιμη Οικιστική Ανάπτυξη των Πόλεων & Οικισμών της Χώρας», «Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τη Βιομηχανία», «Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης ΠΙΝ» ή «Εγκεκριμένα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια του τέως Δήμου Κερκυραίων». Κοινό μυστικό, είναι ότι τόσο σε εθνική όσο και σε τοπική κλίμακα, ποτέ έως τώρα, δεν υπήρξε διατυπωμένη και σαφής χωροταξική πολιτική για τη βιομηχανία. Το πρόβλημα αυτό, πρέπει να λυθεί ουσιαστικά και οριστικά.
Το Υπουργείο, οφείλει επιτέλους να θεσμοθετήσει, την ορθολογική οργάνωση των χρήσεων γης και την βελτιστοποίηση των σχέσεων ανάμεσα στην κοινωνία, το φυσικό περιβάλλον και την παραγωγή.
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί, για τη μετεγκατάσταση των προαναφερθέντων εταιριών, σε θεσμοθετημένους χώρους παραγωγικών δραστηριοτήτων;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί, για την άμεση ολοκλήρωση του πολυπόθητου Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού (ΠΧΣ); 
  3. Τι θα προβλέπει για τη νήσο Κέρκυρας το νέο (ΠΧΣ), ως προς τον ακριβή γεωγραφικό προσδιορισμό των χώρων οχλουσών χρήσεων και ως προς τη θεσμοθέτηση του πλαισίου προστασίας τους.
Οι ερωτώντες βουλευτές:
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάκης Γιώργος
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν