«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

4/10/12

Αντισυνταγματική η παραχώρηση του ακινήτου του Παλαιού Νοσοκομείου Κέρκυρας.

Ερώτηση
βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-        Υγείας
-        Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
-        Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
-        Δικαιοσύνης Διαφάνειας και ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Αρ. Πρωτ. 2502/3.10.12

Θέμα:  Αντισυνταγματική η παραχώρηση ακινήτου του Υπ. Υγείας (Παλαιό Νοσοκομείο Κέρκυρας) στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης (αριθ. 169/3.9.2012), της Βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Αγγελικής Γκερέκου προς τον Υπουργό Υγείας κ. Λυκουρέντζο, προαναγγέλθηκε από τον κ. Υπουργό, η παραχώρηση του ακινήτου του Παλαιού Νοσοκομείου Κέρκυρας (πρώην Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Κέρκυρας, προς το Υπουργείο Υγείας [δομημένη επιφάνεια έκτασης 8.600 τετραγωνικών μέτρων, οικοπεδική έκταση 13 στρέμματα]) στο Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, για την ανέγερση του Αστυνομικού Μεγάρου.  Το εν λόγω ακίνητο, είναι κατά το ένα ήμισυ, δωρεά (έτος 1939) της Ισραηλιτικής Κοινότητας Κέρκυρας, με αποκλειστικό σκοπό την ανέγερση νοσοκομείου. Κατά το άλλο ήμισυ, είναι αγορά (έτος 1960) του Ν.Π.Ι.Δ. «Έρανος Προνοίας Συμμοριοπλήκτων» (αποδέκτης της δωρεάς), προς το σκοπό ανέγερσης νοσοκομείου. Μετά από χρόνιες διαδικασίες και αφού τα περιουσιακά στοιχεία, περιήλθαν πρώτα στον Ε.Ο.Π. και μετά στον Ε.Κ.Ο.Φ., κατέληξε  το εν λόγω ακίνητο να ανήκει στο ΥΠ. Υγείας.
  • Ο κ. Υπουργός Υγείας, ανέφερε ότι η ισχύουσα νομοθεσία, επιτρέπει την παραχώρηση ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου Υγείας (οι αρμοδιότητες των οργανισμών που ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας, μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Εργασίας [Ν. 4052/2012 αρ. 9 παρ. 5]), μόνο στους Δήμους και τις Περιφέρειες. Αυτό δεν είναι αληθές, απλά με βάση το Ν. 3370 αρ. 39, δικαιούχοι της παραχώρησης του ακινήτου, μπορεί να είναι Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. Διαπιστώνεται έτσι, η πρόθεση του κ. Υπουργού, να μην κάνει χρήση της ισχύουσας νομοθεσίας. Αντίθετα, όπως αναφέρεται και στα πρακτικά της συζήτησης, προτίθεται να προχωρήσει ή στη σύναψη προγραμματικής σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των δυο υπουργείων ή στην αξιοποίηση του εν λόγω ακινήτου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Ως γνωστό, αυτή η διαδικασία απαιτεί ειδική νομοθετική ρύθμιση, η οποία όμως δεν διευκρινίζεται, πως θα συμφωνεί με το άρθρο 109 του Συντάγματος, με τον Αναγκαστικό Νόμο 2039/1939 και με τον Ν. 3370 αρ. 39.
  • Η βασική επιχειρηματολογία, τόσο του κ. Υπουργού όσο και των κ.κ. Α. Γκερέκου και Ν. Δένδια, για την πρόκριση της συγκεκριμένης επιλογής, είναι αβάσιμη και μεροληπτική. Σε καμία περίπτωση, δεν αποτελεί αίτημα της πλειοψηφίας της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της. Η πλειοψηφία των προτάσεων των δημοτικών παρατάξεων, ζητούσε το ακίνητο του Παλαιού Νοσοκομείου να περιέλθει στο Δήμο Κέρκυρας και να αξιοποιηθεί για υπηρεσίες Υγείας-Παιδείας-Πρόνοιας (Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου, στέγαση χρονίως πασχόντων, γηροκομείο, υπηρεσίες εκπαίδευσης κλπ). Το ίδιο και οι προτάσεις του ΤΚ/ΤΕΕ [αρ. πρωτ. 464/18-04-2011], με την προσθήκη μάλιστα διευρυμένου σχεδίου αξιοποίησης και ανάπλασης όλης της περιοχής. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και παλαιότερη ομόφωνη απόφαση του πρώην Νομαρχιακού Συμβουλίου [αρ. πρωτ. 156/12-07-05].
  • Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κέρκυρας, έχουν έως τώρα καταθέσει τα εξής:  1. Επιστολή [αρ. πρωτ. 11/26-01-11] προς τον τέως υφυπουργό Υγείας, στην οποία ζητείται η παραχώρηση του εν λόγω ακινήτου, για την προσωρινή στέγαση δυο Τεχνικών Λυκείων ΕΠΑΛ. 2. Επιστολή [αρ. πρωτ. 81/02-04-11] προς τον τέως υπουργό Υγείας, στην οποία αναφέρεται και ο βιώσιμος σχεδιασμός αστικής ανάπλασης του χώρου. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ακολούθησε έγγραφο του υπουργείου Υγείας [αρ. πρωτ. ΔΥ8γ/Γ.Π.51800/06-06-11], που αναφέρει ότι ο σχεδιασμός αστικής ανάπλασης που εισηγείται ο Δήμος Κέρκυρας, «εμπίπτει  στην ήδη εκφρασμένη πολιτική του Υπουργείου». 3. Απόφαση [αρ.19-415/10-10-11] κατά πλειοψηφία, «υποβολής αιτήσεως παραχωρήσεως στο Δήμο Κέρκυρας, από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, του οικοπέδου του πρώην Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Κέρκυρας». Η συγκεκριμένη απόφαση, συνοδεύτηκε με το ολοκληρωμένο σχέδιο αστικής ανάπλασης του χώρου (δομές κοινωνικής και ιατρικής μέριμνας, παιδικός σταθμός με κατάλληλη ανάπτυξη παιδικών χαρών, χώρου πρασίνου αναψυχής κλπ).
  • Τα έξοδα που το Δημόσιο δαπανεί για την ενοικίαση των κτιρίων της Αστυνομίας, όντως ανέρχονται σε 350,000 ευρώ ετησίως, αποτελούν όμως μικρό αναλογικά ποσό, σε σύγκριση με το συνολικό ύψος των δαπανών για όλες τις Δημόσιες Διοικητικές Υπηρεσίες της Κέρκυρας ( Περιφέρεια Ιονίων Νήσων [300.000 ευρώ], Β’ ΔΟΥ, Διευθύνσεις Α΄ και Β΄ Εκπαίδευσης [550.000 ευρώ], κάποιες κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες του Δήμου κλπ ). Μια πρώτη εκτίμηση, για το τεράστιο κόστος μισθωμάτων που πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο στην Κέρκυρα, είναι της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
  • Τέλος, στην πόλη της Κέρκυρας, υπάρχουν και άλλα δημόσια κτίρια, τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν για αντίστοιχη χρήση. Ο κατάλογος «Καταγραφή και Χρησιμοποίηση Δημοσίων Ακινήτων στην Κέρκυρα» του ΤΚ/ΤΕΕ, περιλαμβάνει 361 κτίρια και οικοπεδικές εκτάσεις, που ανήκουν στο Δημόσιο. Αν το Υπουργείο Δημοσίας Τάξης, έχει ανάγκη να στεγαστούν οι Υπηρεσίες του στη Κέρκυρα, θα όφειλε πρώτα να εξετάσει προσεκτικά, όλες αυτές τις πιθανές περιπτώσεις.
Με δεδομένο ότι, η παραχώρηση του εν λόγω ακινήτου στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης ή στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν συμφωνεί με το άρθρο 109 του Συντάγματος της Ελλάδας, περί μεταβολής της εκμετάλλευσης του κληροδοτήματος, ούτε με τον Αναγκαστικό Νόμο 2039/1939, ούτε με τον Ν. 3370 αρ. 39. ( η παραχώρηση επιτρέπεται μόνο σε νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από το Υπ. Υγείας, … η παραχώρηση πραγματοποιείται εφόσον δεν αντίκειται σε απαγορευτικούς όρους πράξης δωρεάς).
Με δεδομένο ότι, οι συγκεκριμένες εξαγγελίες, παραγνωρίζουν τις τεράστιες ανάγκες της Κέρκυρας σε δομές Υγείας, Παιδείας, Πρόνοιας και κοινωνικών υπηρεσιών.
Με δεδομένο ότι, η συγκεκριμένη μεθόδευση παρακάμπτει τη νομοθεσία και ανοίγει το δρόμο προς την ένταξη του εν λόγω κτιρίου, στο ΤΑΙΠΕΔ.
Με δεδομένο ότι, αγνοείται η βούληση της πλειοψηφίας του λαού, των θεσμικών φορέων και του τέως Υπουργού Υγείας (έγγραφο 06-06-11/ΔΥ8γ/Γ.Π.51800). 
 
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν, για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας;
  2. Η νέα νομοθετική ρύθμιση που ανακοίνωσε ο κ. Λυκουρέντζος, τί διατάξεις θα περιλαμβάνει και ποια η συμβατότητά τους, με το άρθρο 109 του Συντάγματος, τον Α.Ν. 2039/1939 και τον Ν. 3370 αρ. 39;
  3. Πως τεκμηριώνεται, η όποια πρόθεση παραχώρησης του εν λόγω κτιρίου στο ΤΑΙΠΕΔ;
  4. Υπάρχει ειδική οικονομική μελέτη, που να αποδεικνύει ότι στη θέση του Παλαιού Νοσοκομείου Κέρκυρας, συμφέρει να ανεγερθεί το Αστυνομικό Μέγαρο; Πως τεκμηριώνεται, ότι το δημόσιο θα ωφεληθεί;
  5. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν, για την επανεξέταση των γενικών εναλλακτικών προτάσεων του συνόλου της τοπικής κοινωνίας και την επανεξέταση της ειδικής πρότασης για τη δημιουργία Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Σαμοΐλης Στέφανος
Ζαχαριάς Κώστας
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Στρατούλης Δημήτρης
Κυριακάκης Βασίλης
Ζερδελής Γιάννης
Κανελλοπούλου Μαρία 
Κωνσταντοπούλου Ζωή