«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

2/10/12

Αντισυνταγματική η εκποίηση του «Ερημίτη»

Επίκαιρη Ερώτηση
του Βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Στέφανου Σαμοΐλη
 
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
·          Οικονομικών
·          Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
 
Αρ. Πρωτ. 353/1-10-2012
 
Θέμα: Η εκποίηση της περιοχής «Ερημίτη» Κέρκυρας από το ΤΑΙΠΕΔ.
 
Η περιοχή «Ερημίτης», μεταβιβάστηκε από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ με την αρ. 202/21.2.2012 απόφαση της ΔΕΑΑ [ΦΕΚ Β 656/7.3.2012]. Από τα 489.560τμ, τα 274.250τμ είναι δασική έκταση [Ν. 998/79], αναγνωρισμένη από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Κέρκυρας ως ιδιωτική [Ν. 135/91]. Τα υπόλοιπα 215.310 τμ, είναι γεωργική χορτολιβαδική έκταση [Δ.Δ/2143/1-6-83].
  1. Το ΤΑΙΠΕΔ, ορίζει την οικοδομήσιμη επιφάνεια 178.000 τμ στη χορτολιβαδική έκταση. Ο Ν. 3208/2003 αρ 1 παρ 2, αναφέρει ότι οι γεωργικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, υπάγονται στη Διεύθυνση της Δασικής Υπηρεσίας. Άρα δεν προβλέπεται από τη Δασική Νομοθεσία, η δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων. Στη συνέχεια όμως, θεσπίστηκε ο γνωστός Ν 3986/2011 όπου στο άρθρο 11, αναφέρεται ότι «επιτρέπεται η αξιοποίησή τους, σύμφωνα πάντα με τους ειδικότερους όρους και περιορισμούς, που θέτουν οι σχετικές διατάξεις της δασικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας». Δηλαδή, ακυρώνεται η Δασική Νομοθεσία ως προς τη δυνατότητα πώλησης δημοσίων χορτολιβαδικών εκτάσεων, αλλά συνεχίζουν να ισχύουν οι επιμέρους διατάξεις της περί περιβαλλοντικής προστασίας!
  2. Η εν λόγω περιοχή, περιλαμβάνεται στο ΠΔ «έγκριση καταλόγου μικρών νησιωτικών υγροτόπων της χώρας» που θεωρήθηκε με την 160856/1511/14.06.2011 απόφαση του ΥΠΕΚΑ [Προεδρικό Διάταγμα, ΦΕΚ ΑΑΠ 229/19.06.2012]. Το συγκεκριμένο Π.Δ. λαμβάνει υπόψη πλήθος ελληνικών και ευρωπαϊκών διατάξεων (Ν. 3937/2011, Ν.Δ. 191/1974, Κ.Υ.Α. 14849/853/2008, Οδηγία 79/409/ΕΟΚ, Οδηγία 2000/60/ΕΚ, Ν. 1335/1983, Ν.  1634/1986, Ν.Δ. 86/1969, Ν. 2204/1994, Ν. 2742/1999, Οδηγία 2004/35/ΕΚ, Π.Δ. 148/2009, κλπ), που συναποτελούν τη νομική προστασία των καταγεγραμμένων οικοσυστημάτων. Ειδικά το άρθρο 2 του εν λόγω ΠΔ, αναφέρει ότι «Εντός των υγροτόπων απαγορεύονται, οι εργασίες δόμησης, η διάνοιξη οδικού δικτύου, η αφαίρεση φυσικής βλάστησης, κλπ». Πως όμως όλα αυτά μπορεί να είναι συμβατά με τα περιεχόμενα της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ, που προβλέπουν ρητή χρήση κατοικιών – ξενοδοχείων – εμπορικών;
  3. Οι τοπικοί φορείς της περιοχής, το Π.Σ. της ΠΙΝ (αριθ. απ. 80-6/2012) και το Δ.Σ. του Δήμου Κέρκυρας (αριθ. απ. 7-182/28-05-12), έχουν καταθέσει Αίτηση Ακύρωσης της υπ’ αριθμόν 202/21-02-12 Απόφασης της ΔΕΑΑ μεταβίβασης του ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, η οποία εκκρεμεί. Η ακυρότητα της πράξης μεταβίβασης, προκύπτει και από τα αναγραφόμενα του Ν. 3986/2011 (αρθ. 2 παρ. 5 και παρ. 7), (αρθ. 14), (αρθ. 4 παρ. 1). ( αρθ. 3 παρ. 11).
ΠΩΣ λοιπόν εκποιείται ο «Ερημίτης», χωρίς τη έγκριση του ελληνικού λαού και του συνόλου των τοπικών φορέων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη δεκάδες προστατευτικές περιβαλλοντικές διατάξεις και χωρίς να έχει ακόμα εκδικαστεί η Αίτηση Ακύρωσης στο ΣτΕ της πράξης μεταβίβασης του ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ;
 
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
  1. Σε ποια άμεσα μέτρα θα προβούν, για την προστασία του εν λόγω δημόσιου ακινήτου και την εξαίρεσή του από τον κατάλογο εκποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ;
  2. Βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, πως τεκμηριώνουν τη Συνταγματικότητα του επίμαχου νόμου Ν. 3986/2011;
Ο ερωτών βουλευτής
Σαμοΐλης Στέφανος