«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

5/8/12

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας

ΕΡΩΤΗΣΗ
του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Στέφανου Σαμοΐλη

προς τον κ. Υπουργό Υγείας
03/08/2012

Θέμα: Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας

Το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας (Γ.Ν.Κ.) βρίσκεται σε αδιέξοδο λόγω της σοβαρής έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζει. Προβλέπονται 721 άτομα νοσηλευτικού προσωπικού, ενώ σήμερα υπηρετούν 314 - κάλυψη 43%. Προβλέπονται 133 άτομα ιατρικού προσωπικού Ε.Σ.Υ., ενώ σήμερα υπηρετούν 75 γιατροί μόνιμοι και 12 επικουρικοί για ένα χρόνο - κάλυψη 65%.
Ως αποτέλεσμα, 70 κλίνες και 6 κλίνες Μ.Ε.Θ. είναι κλειστές, καθώς και ο μαγνητικός τομογράφος, η μονάδα εμφραγμάτων, η μονάδα λοιμωδών νόσων. Επίσης, λόγω έλλειψης προσωπικού, δεν λειτουργούν παθολογοανατόμος, ογκολόγος, ενδοκρινολόγος, ρευματολόγος, αγγειοχειρουργός, δερματολόγος.
Η μνημονιακή λογική των περικοπών, το πάγωμα προσλήψεων, η λογιστική αντίληψη για την υγεία, η περιστολή δαπανών (ο προϋπολογισμός του Γ.Ν.Κ. το έτος 2010 ήταν 30 εκ. €, το 2011 ήταν 24 εκ. €, για το 2012 είναι 12 εκ. €.), η πάση θυσία μείωση του λειτουργικού και μισθολογικού κόστους (αυθαίρετη περικοπή των εφημεριών των νοσοκομειακών γιατρών, σε ποσοστό 33% το Γενάρη, 15% το Φλεβάρη, 8% το Μάρτη και 6% τον Απρίλη, Μάιο, Ιούνιο), οδηγούν σε εντελώς αντίθετα αποτελέσματα: απώλεια εσόδων για το Νοσοκομείο, τεράστια επιβάρυνση για τους ασθενείς αλλά και για την οικονομία της Κέρκυρας, μετατροπή των Κερκυραίων ασθενών σε "μετανάστες υγείας", υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος του νησιού λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης στους θερινούς μήνες.
Συγκεκριμένα:
Ο μαγνητικός τομογράφος που κόστισε 1,5 εκ. € είναι κλειστός, με αποτέλεσμα το Γ.Ν.Κ. να χάνει έσοδα περίπου 600.000 € ετησίως. Κάθε χρόνο, 5.000 ασθενείς μετακινούνται προς τα νοσοκομεία των Ιωαννίνων και 5.000 προς Αθήνα ή άλλα νοσοκομεία της χώρας (το 2011 μετακινήθηκαν μόνο προς το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, 3.987 ασθενείς από Κέρκυρα). Ο Κερκυραίος δαπανά κατά μέσον όρο 1.000 € ετησίως, για αναζήτηση ιατρικών υπηρεσιών εκτός Κέρκυρας. Οι απώλειες δε για την οικονομία του νησιού, ανέρχονται σε 10 εκ. € το χρόνο.
Επιπρόσθετα:
Από τον Νοέμβριο 2010, το Γ.Ν.Κ. μετεγκαταστάθηκε σε καινούργιο κτίριο, παραμένει όμως δραματικά υποστελεχωμένο και οι δυνατότητες που το νέο κτίριο θα έδινε για αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας παραμένουν ανεκμετάλλευτες. Από τον Ιούνιο 2011 έχουν λήξει οι συμβάσεις εποχικών και επικουρικών εργαζομένων, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αναπληρωθεί κανένα από τα κενά. Οι ανάγκες είναι μεγάλες, όχι για εποχικό αλλά για μόνιμο νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό. Η σοβαρή υποστελέχωση, καθώς και η μη πληρωμή δεδουλευμένων εφημεριών, οδήγησε το σύνολο των υπηρετούντων στο Γ.Ν.Κ. (ειδικευόμενους ιατρούς, Ενιαίο Σωματείο Εργαζομένων στο Νοσοκομείο και τα Κέντρα Υγείας, Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Κέρκυρας) σε κινητοποιήσεις (επίσχεση εργασίας, αναστολή λειτουργίας εξωτερικών ιατρείων και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης). Με βάση τέλος, τη νομολογία για οργανισμούς 300 κλινών και άνω, όπως αυτός του ΓΝΚ, οφείλει να λειτουργεί αυτόνομο οργανωμένο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών με εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Αντ’ αυτού όμως, η στελέχωση των ΤΕΠ γίνεται με αποσπάσεις Γενικών Ιατρών, που ο ίδιος ο νόμος λόγω μη ειδίκευσής τους το απαγορεύει.
Με δεδομένα, ότι:
  • Η υγεία, ως δημόσιο αγαθό, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με όρους "αγοράς" και ο δημόσιος τομέας υγείας να συρρικνώνεται, να απαξιώνεται, να υποβαθμίζεται και να καταρρέει.
  • Η τοπική κοινωνία, όπως αναφέρεται και στο σχετικό ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Κέρκυρας, δεν δέχεται την οποιαδήποτε υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας και ζητά, όχι μόνο την πλήρη αριθμητική αντικατάσταση των 52 εργαζομένων στο Γ.Ν.Κ αλλά και την περαιτέρω στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό, με 40 άτομα μόνιμο προσωπικό που ήδη έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Υγείας.
  • Η πολιτική αδιαφορία της κυβέρνησης δεν μπορεί συνεχώς να καλύπτεται από την φιλοτιμία και την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλει το προσωπικό του Γ.Ν.Κ., εξαντλώντας τα όρια αντοχής τους.
  • Τα πραγματικά ωράρια εργασίας, υπερβαίνουν τις 70-75 ώρες εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο, ακόμα και με συνεχή εργασία 30 ωρών, καταστρατηγώντας κάθε διεθνή εργασιακή νομοθεσία.
  • Ο νομός είναι τουριστικός και ο πληθυσμός τους καλοκαιρινούς μήνες υπερδιπλασιάζεται και η αδυναμία του Γ.Ν.Κ. να ανταποκριθεί γίνεται εντονότερη, με επιπτώσεις στην ποιότητα του τουρισμού.
  • Σε σύγκριση με πληθυσμιακά ισοδύναμους νησιωτικούς ή ηπειρωτικούς νομούς, ο προϋπολογισμός και ο αριθμός υπηρετούντος προσωπικού στην Κέρκυρα, είναι υποπολλαπλάσιος κατά 5 έως 8 φορές.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
  1. Σε ποιες ακριβώς ενέργειες θα προβεί, και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να στελεχωθεί το Γ.Ν. Κέρκυρας με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων και να δοθεί έτσι λύση στο χρόνιο πρόβλημα της υποστελέχωσης του Νοσοκομείου;
  2. Τι άμεσα μέτρα θα λάβει, ώστε να συνεχίσουν να εργάζονται οι εργαζόμενοι των οποίων οι συμβάσεις λήγουν;
  3. Πότε θα προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη των 40 εργαζομένων που έχουν εγκριθεί από το Υ.Υ.Κ.Α. και των οποίων η διαδικασία πρόσληψης έχει παγώσει;
Ο ερωτών βουλευτής
Στέφανος Σαμοΐλης