«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

9/6/11

Ύδρευση νήσων Κέρκυρας και Παξών

17544/07-06-2011                                                                                       07/06/2011

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους  κ.κ. Υπουργούς
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας

ΘΕΜΑ: «ΥΔΡΕΥΣΗ ΝΗΣΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΞΩΝ»
Επανερχόμαστε για τρίτη φορά στο θέμα του σημαντικού έργου  «Ύδρευση Νήσων Κέρκυρας και Παξών», για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει και στο παρελθόν καταθέσει  (23/6/2008 και 02/02/2011), θεωρώντας ότι το έργο ήταν ώριμο προς δημοπράτηση και εζητείτο να συμπεριληφθεί σε αυτό και η κατασκευή  μικρών υδροηλεκτρικών μονάδων, στα πλαίσια των ΑΠΕ.
Το έργο ήταν  από τότε ώριμο και αυτό  προέκυπτε από την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου, για το οποίο υπήρξαν και δηλώσεις/ διαβεβαιώσεις του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ  ότι το έργο θα δημοπρατούνταν  τον Απρίλιο του 2009.
Αντί της αναμενόμενης δημοπράτησης,  το Νοέμβριο του ιδίου έτους έρχεται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου με τροποποίηση στους Περιβαλλοντικούς όρους και με τίτλο «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΥΔΡΕΥΣΗ ΝΗΣΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ». Η συγκεκριμένη ΜΠΕ εγκρίθηκε ομόφωνα από όλα τα Δημοτικά Συμβούλια του Νομού, καθώς και από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Από τότε, οι κυβερνητικοί παράγοντες (κ. Μαγκριώτης-υφυπουργός, Γ.Γ. ΠΙΝ)  διαβεβαίωναν για την δημοπράτηση του έργου αρχικά τον Ιούνιο του 2010, μετά τον Αύγουστο ως και τον Δεκέμβρη του 2010.
Με την από 27/01/2011 απάντηση του Υφυπουργού κ. Μαγκριώτη, πληροφορηθήκαμε ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει προτείνει την ένταξη της κατασκευής των έργων στο Ταμείο Συνοχής της ΕΕ περιόδου  2007-2013 με συνολικό προϋπολογισμό 286.000.000 ευρώ, και ότι για την ένταξή του απαιτείται γνωμοδότηση της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΠΕΚΑ, προς την οποία και διαβίβασε τη σχετική Ερώτηση. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο αυτή η γνωμοδότηση δεν έχει υπάρξει ,έτσι ώστε ο φάκελος του έργου να διαβιβασθεί στην Ε.Ε.  για έγκριση συγχρηματοδότησης της υλοποίησής του. Με όλες τις δυσκίνητες και  χρονοβόρες διαδικασίες το έργο κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί.
Λαμβάνοντας  υπόψη:
  • Τη μεγάλη ανάγκη πραγματοποίησης αυτού του αναπτυξιακού έργου, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες κρίσης που βιώνει η Κέρκυρα και που, λόγω του μεγέθους του (330 εκατ. ευρώ), προσδοκά να την ανακουφίσει οικονομικά.
  • Την διαχρονική οικονομική συνεισφορά του νησιού στα ταμεία του κράτους λόγω του τουρισμού, χωρίς να απολαμβάνει αντίστοιχα σύγχρονες υποδομές που τις δικαιούται, καθώς και την διαχρονική οικονομική αιμορραγία των νοικοκυριών σε αγορές εμφιαλωμένων νερών, λόγω κακής ποιότητας των νερών των περισσότερων γεωτρήσεων.
  • Το ότι οι εκταμιεύσεις από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., από το 2000 μέχρι σήμερα υπερβαίνουν τα 10.000.000 ευρώ (προμελέτες, μελέτες, έργα, απαλλοτριώσεις) χρήματα που ο ελληνικός λαός θα πληρώσει από την τσέπη του -σε συνθήκες κρίσης- στην περίπτωση που δεν γίνει το έργο.
  • Το ότι τα χρονικά όρια για την πραγματοποίηση του έργου στενεύουν, γιατί το ΕΣΠΑ τελειώνει το 2013 (η Μελέτη προβλέπει 3 χρόνια κατασκευής του έργου και 2 χρόνια δοκιμαστική εφαρμογή).
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Πού οφείλεται η μεγάλη καθυστέρηση για την δημοπράτηση του έργου;
  2. Ποιοι ευθύνονται γι’ αυτήν την καθυστέρηση;
  3. Δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει απόφαση ένταξης της πράξης (αλλιώς θα είχε δημοσιοποιηθεί στην οικεία ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΕΠΠΕΡΑΑ), πότε θα δημοπρατηθεί το έργο;
O Ερωτών  Βουλευτής
Βασίλης  Μουλόπουλος