«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

29/5/13

Αδικαιολόγητη η κατάργηση του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου Κέρκυρας.

ΕΡΩΤΗΣΗ
του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανου Σαμοΐλη

Προς τον κ. Υπουργό
-   Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Αρ. Πρωτ. 11018/27.05.2013

Θέμα:  Αδικαιολόγητη η κατάργηση του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου Κέρκυρας.
Στην Κέρκυρα αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο κτηνιατρικές υπηρεσίες. Η μια είναι η Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας, που έχει το κύριο έργο της περίθαλψης, εφαρμογής προγραμμάτων, ελέγχων τροφίμων, σφαγείων, αδειοδοτήσεις κτηνοτροφικών μονάδων και επιχειρήσεων τροφίμων κλπ. Η άλλη είναι το Κτηνιατρικό Εργαστήριο Κέρκυρας, που αποτελεί αποκεντρωμένη υπηρεσία σε επίπεδο διεύθυνσης του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Το Εργαστήριο αυτό ιδρύθηκε το 1992 με χρηματοδότηση της Ε.Ε. (Intereg) για την ενίσχυση των νησιωτικών περιοχών. Από την ίδρυσή του εξοπλίστηκε με πανάκριβα όργανα, χωρίς σχέδιο για τη χρησιμοποίησή τους, ενώ ουσιαστικά ουδέποτε στελεχώθηκε επαρκώς. Η Υπηρεσία στεγάζεται σε ένα κτήριο 800τμ. με σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, σε οικόπεδο 10 στρ. του δημοσίου.  Σήμερα εργάζονται 3 μόνο υπάλληλοι (μια κτηνίατρος, μια διοικητικός και μια βοηθός εργαστηρίου), οι οποίες δυο τελευταίες έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Η αρχική πρόβλεψη για τη στελέχωση της Υπηρεσίας, ήταν 7 κτηνίατροι και 7 βοηθητικοί.
Ενώ οι απαιτήσεις αυξάνονταν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και παρά τις ενέργειες των ελάχιστων εργαζομένων, ποτέ δεν υπήρξε η βούληση να λειτουργήσει πραγματικά ως διαπιστευμένο εργαστήριο σε κάποιον τομέα. Τον τελευταίο καιρό, ασχολείται με την παθολογία των μελισσών και έχει αναλάβει την εξέταση δειγμάτων από τα Ιόνια νησιά και την Ήπειρο. Επίσης από τον Αύγουστο, συμμετέχει σε πιλοτικό πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. για την διερεύνηση των απωλειών στις αποικίες μελισσών, ένα παγκόσμιο πρόβλημα που απασχολεί σοβαρά τις ευρωπαϊκές κτηνιατρικές υπηρεσίες.
Από πέρσι ξεκίνησαν διάφορες απόπειρες δημιουργίας νέου οργανογράμματος του Υπουργείου Αγρ. Αν. και Τροφίμων. Το τελευταίο σχέδιο απορρίφθηκε ως απαράδεκτο, από το σύνολο των συνδικαλιστικών οργάνων Γεωπόνων και Κτηνιάτρων. Ήταν σαφώς καταρτισμένο με μόνο γνώμονα την ελάττωση των Διευθύνσεων, των τμημάτων, των θέσεων ευθύνης γενικά, διατηρώντας μια ανορθολογική, γραφειοκρατική δομή, χωρίς να δίνεται σημασία στο παραγωγικό επιστημονικό έργο, με ανάμιξη αρμοδιοτήτων, κατάργηση αυτονομίας επιστημονικών πεδίων και γενικά ανεφάρμοστο. Βάσει αυτού του σχεδίου, τα κτηνιατρικά εργαστήρια Κέρκυρας, Μυτιλήνης και Κοζάνης θα έκλειναν οριστικά. Στη θέση αυτών, σε κάθε Περιφ. ενότητα (πρώην νομό), θα δημιουργηθεί μια καινούργια Υπηρεσία που θα λέγεται Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχου και σ’ αυτό θα απορροφηθούν όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου σε κάθε νομό (ΚΕΠΥΕΛ, ΠΕΓΕΑΛ, καθώς και τα εργαστήρια που κλείνουν).
Δυστυχώς, το νέο σχέδιο ΠΔ του ΥΠΑΑΝ που κατατέθηκε πριν λίγες ημέρες, έρχεται να επιβεβαιώσει τις ανησυχίες μας για την κατάργηση των Κτηνιατρικών Εργαστηρίων.
Επειδή, στην Κέρκυρα δεν υπάρχει άλλη υπηρεσία του Υπ. Αγρ. Ανάπτυξης.
Επειδή, η δεύτερη Κτηνιατρική Υπηρεσία στην Κέρκυρα, ήδη υπολειτουργεί.
Επειδή, το κλείσιμο αναγκαίων και αποδοτικών κρατικών Υπηρεσιών, θα αποδυναμώσει ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Επειδή, η επικείμενη κατάργηση του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου, συνεπάγεται και κατάργηση των θέσεων εργασίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί, για την ακύρωση της δρομολογούμενης κατάργησης του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου Κέρκυρας και την τροποποίηση του νέου σχεδίου ΠΔ;
  2. Πως θα καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες σε θέματα δημόσιας υγιεινής και ασφάλειας, που έως τώρα κάλυπταν η υποστελεχωμένη Κτηνιατρική Υπηρεσία και το υπό κατάργηση Κτηνιατρικό Εργαστήρι Κέρκυρας;
  3. Γιατί το καινούργιο οργανόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν τέθηκε σε δημοκρατικη διαβούλευση με τα συνδικαλιστικά όργανα Γεωπόνων και Κτηνιάτρων;
  4. Στην απευκταία περίπτωση της κατάργησης του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου Κέρκυρας, πώς θα αξιοποιήσετε την ακίνητη περιουσία του δημοσίου στην οποία μέχρι σήμερα αυτό στεγάζεται; 
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Σαμοΐλης Στέφανος

28/5/13

Απαράδεκτη η εγκατάλειψη των ελικοδρομίων Ερείκουσας και Οθωνών.

Την εγκατάλειψη των ελικοδρομίων της Ερείκουσας και των Οθωνών επισημαίνει με ερώτησή του ο βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανος Σαμοΐλης.
Τα δύο ελικοδρόμια παραμένουν για χρόνια ασυντήρητα, με συνέπεια οι βασικές ελλείψεις σε υποδομές (που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων) να τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση, ακόμα κι όταν συντρέχουν έκτακτες ανάγκες, όπως η αερομετακομιδή ασθενών.
Ο βουλευτής ζητά την άμεση χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και αναβάθμισης των ελικοδρομίων, και επίσης τη μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης των ελικοδρομίων, από τους ΟΤΑ στην ΥΠΑ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανου Σαμοΐλη

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
-  Εσωτερικών
-  Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
 
Αρ. Πρωτ. 11019/27.05.2013
 
Θέμα: Απαράδεκτη η εγκατάλειψη των ελικοδρομίων Ερείκουσας και Οθωνών. 
Σοβαρές είναι οι ευθύνες των ιθυνόντων (κεντρικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης), για το γεγονός ότι τα ελικοδρόμια των Οθωνών και της Ερείκουσας παραμένουν ανενεργά.
Το πρόβλημα επί της ουσίας παρουσιάστηκε, όταν το 2000 τα ελικοδρόμια παραχωρήθηκαν στις Κοινότητες των Καποδιστριακών Δήμων, ενώ θα έπρεπε να παραμείνουν αποκλειστικά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ζήτημα το οποίο η ΥΠΑ είχε προτείνει επανειλημμένως. Ο τελευταίος έλεγχος από τον επιθεωρητή της ΥΠΑ, έγινε πριν 3 μήνες περίπου και διαπίστωσε το καθεστώς της ΠΛΗΡΟΥΣ εγκατάλειψης.
Ενώ αναγνωρίζουμε, ότι δεν θα έπρεπε η ευθύνη της διαχείρισης των ελικοδρομίων να είναι στο Δήμο Κερκύρας, δεν μπορούμε ωστόσο να παραβλέψουμε το γεγονός, ότι με το νόμο έχει την αποκλειστική ευθύνη της συντήρησής τους, γι' αυτό και επιχορηγείται.  Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών των ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών, σε εκτέλεση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Δ3/3/39986/5-9-00 των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών – Επικοινωνιών, έχει εκδώσει συνολικά τέσσερις αποφάσεις, δύο για κάθε ελικοδρόμιο, με τελευταία την με αριθ. πρωτ. 13012/7-6-2012 απόφαση, με την οποία εγκρίθηκαν 5.870 ευρώ για το ελικοδρόμιο των Οθωνών.
Ωστόσο και τα δύο ελικοδρόμια παραμένουν για χρόνια ασυντήρητα, με συνέπεια οι βασικές ελλείψεις σε υποδομές (που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων) να τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση, ακόμα κι όταν συντρέχουν έκτακτες ανάγκες, όπως η αερομετακομιδή ασθενών. Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή, αδυνατούν να ανταποκριθούν στο σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΥΠΑ έχει εκδώσει σειρά διεθνών αγγελιών, στις οποίες περιγράφονται τα διαπιστωμένα - έπειτα από επιθεώρηση κλιμακίου της Υπηρεσίας - προβλήματα.
Έτσι, σε ό,τι αφορά στο ελικοδρόμιο των Οθωνών:
- Τα υπ’ αριθ. Η 0164/12 ΝΟΤΑΜ, Η 0165/12 ΝΟΤΑΜ και Η 0214/12 ΝΟΤΑΜ ενημερώνουν ότι το ανεμούριο, το σύστημα πυρόσβεσης και τα φώτα του ελικοδρομίου, αντίστοιχα, είναι εκτός λειτουργίας.
Όσον αφορά στο ελικοδρόμιο της Ερείκουσας:
- Τα υπ’ αριθ. Η 0212/12 και Η 0213/12 ΝΟΤΑΜ ενημερώνουν ότι το σύστημα πυρόσβεσης και το ανεμούριο του ελικοδρομίου , αντίστοιχα, είναι εκτός λειτουργίας.
Η αναγκαιότητα, επομένως, επισκευαστικών παρεμβάσεων, συντήρησης και τακτοποίησης των οποιωνδήποτε εκκρεμοτήτων στα ελικοδρόμια Οθωνών και Ερείκουσας είναι άμεση.
Επειδή, προέχει η ασφάλεια των κατοίκων των Διαποντίων Νήσων.
Επειδή, το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Διαποντίων Νήσων με την Κέρκυρα, ουδέποτε αντιμετωπίστηκε σοβαρά και ακόμα και σήμερα η συγκοινωνία είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Επειδή, τα λιμάνια των Διαποντίων αχρηστεύονται με την πάροδο του χρόνου από προσχώσεις και κακοτεχνίες, εμποδίζοντας την όποια ανάπτυξη της ακτοπλοΐας.
Επειδή, οι κάτοικοι των Διαποντίων Νήσων, ως ισότιμοι πολίτες της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, επιβάλλεται να έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες δυνατότητες πρόσβασης στους φορείς κρατικών υπηρεσιών, ιδιαίτερα αυτών της υγείας.
 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
  1. Ποιοί ευθύνονται για την εγκατάλειψη των ελικοδρομίων της Ερείκουσας και των Οθωνών;
  2. Εκτιμούν ότι συντρέχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων επείγουσας αερομετακομιδής και κατά συνέπεια για την ασφάλεια των πολιτών;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την άμεση χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και αναβάθμισης των ελικοδρομίων;
  4. Τι προτίθενται να πράξουν, για τη μεταβίβαση της ευθύνης διαχείρισης των ελικοδρομίων, από τους ΟΤΑ στην ΥΠΑ;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Σαμοΐλης Στέφανος

27/5/13

Νέα προκλητική και αντισυνταγματική μεταβίβαση ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, στα Ιόνια Νησιά.

Το περίφημο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων, έχει αποτύχει πλήρως και δεν πρόκειται να αποδώσει, σε καμιά περίπτωση, τα χρήματα που η τρικομματική κυβέρνηση προσδοκά. Αυτό το “αναπτυξιακό όραμα” της τρικομματικής κυβέρνησης, δεν πρόκειται να αποδώσει τα ελάχιστα στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Οι μεθοδεύσεις των εκποιήσεων και των μεταβιβάσεων ακινήτων, υπερβαίνουν τα όρια της συνταγματικότητας. Η προοπτική η Ελλάδα να καταντήσει μια αποικία επενδυτών, με μηδενικό όφελος για τους πολίτες, το περιβάλλον και την τοπική οικονομία, χάριν των ορέξεων των εγχώριων και διεθνών κεφαλαιοκρατικών συμφερόντων, υπερβαίνει τα όρια της απλής λογικής,
Τα παραπάνω επισημαίνουν σε ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων οι τρείς βουλευτές Ιονίων Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανος Σαμοΐλης (Κέρκυρας), Αφροδίτη Θεοπεφτάτου (Κεφαλονιάς) και Σταύρος Κοντονής (Ζακύνθου), ζητώντας την άμεση ακύρωση της νέας προκλητικής και αντισυνταγματικής μεταβίβασης ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, στα Ιόνια Νησιά.
ΕΡΩΤΗΣΗ
των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Στέφανου Σαμοΐλη, Αφροδίτης Θεοπεφτάτου, Σταύρου Κοντονή

       Προς τους κ.κ. Υπουργούς
-          Οικονομικών
-          Εσωτερικών
-          Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

27-05-2013
Θέμα: Νέα προκλητική και αντισυνταγματική μεταβίβαση ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, στα Ιόνια Νησιά.
Με την αριθμ. 234/13 (ΦΕΚ – 1020 Β/25-4-2013), απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων, μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, πάνω από 2.300 στρέμματα δημόσιας περιουσίας, μόνο στην Περιφέρεια των Ιονίων Νήσων.
Όσον αφορά στο ακίνητο Βαρδάνια Λευκάδας (31,35 στρ.), βρίσκεται σε περιοχή NATURA 2000. Η κυριότητά του άνηκε στους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους [ΚΑΕΚ 340263501035] και πλέον στο Δήμο Λευκάδας. Έχει καταγραφεί στο κτηματολόγιο, ως περιουσία του Δήμου και η Κτηματολόγιο ΑΕ το 2006, απέρριψε το αίτημα της ΚΥΔ για εγγραφή του ως περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου. Πρόκειται για παράνομη προσπάθεια αλλαγής ιδιοκτησίας του ακινήτου, με διοικητική πράξη του ΟΚΧΕ αμφιβόλου νομιμότητας και με παράκαμψη της δικαστικής οδού. Ήδη ο Δήμος Λευκάδας, με την αρ. αποφ. 153/13 (15-05-13) του Δημοτικού Συμβουλίου, αποφάσισε μεταξύ άλλων να ασκηθεί διεκδικητική αγωγή κατά της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής, να ασκηθεί προσφυγή κατά της διοικητικής πράξης καθορισμού αιγιαλού και παραλίας του 2005 και να σταλεί εξώδικο στην ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. να μην προχωρήσει σε διοικητική πράξη διόρθωσης του Κτηματολογίου.
Όσον αφορά στο ακίνητο Αλυκών Κατασταρίου Ζακύνθου (170,25 στρ.), αποτελεί σημαντικό υγροβιότοπο και μάλιστα ενταγμένο στη ζώνη Ι.Β.Α. (Important Bird Areas). Η περιοχή είναι μεγάλης φυσικής αξίας, λόγω της ιδιαίτερης βιοποικιλότητας και λόγω της ικανότητάς της να επηρεάζει το κλίμα της ευρύτερης περιοχής και την σταθερότητα του υδροφόρου ορίζοντα της Ζακύνθου. Το αξιοπερίεργο είναι, ότι λόγω της φύσης του υποστρώματος της περιοχής (αλλουβιακές - λιμνοθαλάσσιες αποθέσεις οι οποίες αποτελούνται από συνεχείς εναλλαγές άμμων, ιλύων και αργίλων με μεγάλο ποσοστό φυτικών λειψάνων) η ασφάλεια κατασκευαστικών υποδομών στον συγκεκριμένο χώρο, κρίνεται επισφαλής.
Όσον αφορά στο ακίνητο Τσιλιβί τ. κ. Πλάνου του άλλοτε Δήμου Αρκαδίων Ζακύνθου (51.99 στρ.) προέκυψε ως «παλαιός αιγιαλός» το 2002 (υπ’ αριθ. 1084607/9380/130010/17-12-2002 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών - ΦΕΚ 1168/τ.Δ΄/17-12-2002) και καταγράφηκε ως Δημόσιο Κτήμα με Αριθμό Βιβλίου Καταγραφής (Α.Β.Κ.) 116 της Κτηματικής Υπηρεσίας Ν. Ζακύνθου. Στην πραγματικότητα είναι τμήμα ευρύτερης παράκτιας έκτασης αμμοθινών, άγονης και ακαλλιέργητης, χωρίς ίχνη νομής και κατοχής μέχρι και την δεκαετία του 1980, αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα της έως και σήμερα. Το 2005 η εταιρεία «Αλεξάνδρα Μπιτς Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε.» υπέβαλε στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών αίτηση θεραπείας, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1 του Α.Ν. 1539/38 η οποία καθόσον γνωρίζουμε, δεν έχει εξεταστεί μέχρι σήμερα. Η πράξη μεταβίβασης του συγκεκριμένου ακινήτου στο ΤΑΙΠΕΔ, κινεί υποψίες μεθοδεύσεων για τη διευκόλυνση  φερόμενων ιδιοκτητών που δεν έχουν δικαιωθεί ακόμα από τις ένδικες διαδικασίες. 
Όσον αφορά στο ακίνητο Τραπεζάκι Κεφαλλονιάς (68,45 στρ.), αυτό συνορεύει με περιοχή Natura 2000.  Το δε ακίνητο των υπαλληλικών κατοικιών στο Αργοστόλι (6,52στρ.), θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες στέγασης σχολείων ή άλλων διοικητικών υπηρεσιών της Κεφαλλονιάς, περιορίζοντας αισθητά τις δημόσιες δαπάνες για  μισθώματα ιδιωτικών κτηρίων.  
Στην περίπτωση της λιμνοθάλασσας Κορισσίων [Ίσσος] στην Κέρκυρα (1.788,3 στρ.), το ακίνητο είναι χαρακτηρισμένο ως περιοχή Natura 2000 και θα είναι προκλητική έως εξωφρενική η παραχώρησή του σε ιδιώτες. Εκκρεμεί φυσικά και το πρόβλημα της έλλειψης φορέα διαχείρισης Natura της εν λόγω περιοχής, γεγονός όμως που φαίνεται πως δεν θα απασχολήσει ιδιαίτερα τους επίδοξους εκποιητές του ΤΑΙΠΕΔ. Ο τόπος είναι γνωστός παγκοσμίως, για τον υγροβιότοπο και το μοναδικό στο είδος του κεδροδάσος.
Όσον αφορά τέλος στο ακίνητο της Κάτω Κορακιάνας στην Κέρκυρα [Castello Bibelli] (83,6 στρ.), ο Δήμος Κέρκυρας ζητά την αναστροφή της αγοραπωλησίας, διεκδικώντας την ιδιοκτησία του ακινήτου. Σημειωτέον, εκεί φιλοξενείται και το παράρτημα της εθνικής πινακοθήκης (Castellino 6,8 στρ.).
Επειδή, υπερβαίνει τα όρια της απλής λογικής, η Ελλάδα να καταντήσει μια αποικία επενδυτών με μηδενικό όφελος για τους πολίτες, το περιβάλλον και την τοπική οικονομία,  χάριν των ορέξεων των εγχώριων και διεθνών κεφαλαιοκρατικών συμφερόντων.
Επειδή, το περίφημο σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων, έχει αποτύχει πλήρως και δεν πρόκειται να αποδώσει σε καμιά περίπτωση, τα χρήματα που η τρικομματική κυβέρνηση προσδοκά.
Επειδή, αυτό το “αναπτυξιακό όραμα” της τρικομματικής κυβέρνησης, δεν πρόκειται να αποδώσει τα ελάχιστα στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Επειδή, οι μεθοδεύσεις των εκποιήσεων και των μεταβιβάσεων ακινήτων, υπερβαίνουν τα όρια της συνταγματικότητας. 
 
 Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
  1. Στην προαναφερθείσα περίπτωση της Λευκάδας, πως μπορεί να μεταβιβάζεται ακίνητη περιουσία που δεν ανήκει στο δημόσιο;
  2. Πώς είναι δυνατόν να μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ και περαιτέρω σε ιδιώτες δημόσια πράγματα, κοινόχρηστα ή ιδιόχρηστα, τα οποία προστατεύονται ως δημόσια περιουσία του κράτους και καθίστανται αναπαλλοτρίωτα κατά το Σύνταγμα (άρθρο 5 παρ.1 Σ για ελεύθερη ανάπτυξη προσωπικότητας, άρθρο 24 παρ.1 Σ για προστασία περιβάλλοντος, άρθρο 25 Σ για προστασία κοινωνικού κράτους δικαίου και άρθρο 1 παρ. 2 Σ για προστασία λαϊκής κυριαρχίας);
  3. Με τη μεταβίβαση της λιμνοθάλασσας Κορισσίων που αποτελεί κοινόχρηστη έκταση, πως εξασφαλίζεται το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών, στο φυσικό περιβάλλον;
  4. Πως η Απόφαση 234/13 (ΦΕΚ – 1020 Β/25-4-2013), συμφωνεί με το άρθρο 11 παρ 2 του ν 3986/2011, από τη στιγμή που τα προαναφερθέντα ακίνητα Natura 2000, πληρούν τις προϋποθέσεις για την ένταξη τους στα εξαιρούμενα λόγω οικολογικής σπουδαιότητας δημόσια ακίνητα;
  5. Με ποια κριτήρια απορρίφθηκαν, οι τεκμηριωμένες προτάσεις των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για κατάλληλη και με δημόσιους όρους αξιοποίηση των ακινήτων;
  6. Για ποιο λόγο, δεν διενεργήθηκε καν δημόσια και δημοκρατική διαβούλευση, με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους θεσμικούς εκπροσώπους των τοπικών κοινωνιών, για το σωστό σχεδιασμό της αξιοποίησης των εν λόγω ακινήτων;
  7. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν, για την άμεση ακύρωση της μεταβίβασης των παραπάνω ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ;
Ο ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Σαμοΐλης Στέφανος
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Κοντονής Σταύρος

ΜΝΗΜΟΝΙΑ & ΥΓΕΙΑ - η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

ΜΝΗΜΟΝΙΑ & ΥΓΕΙΑ
η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Το τριήμερο εκδηλώσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Κέρκυρας, με τον Γιάννη Μπασκόζο
 
Κέρκυρα, 27/05/2013
Ένα εποικοδομητικό τριήμερο, στη διάρκεια του οποίου καταγράφηκαν τα προβλήματα στο χώρο της Υγείας και παρουσιάστηκε η τεκμηριωμένη πολιτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την αντιμετώπισή τους, οργάνωσε η Νομαρχιακή Επιτροπή Κερκύρας του κόμματος, το διάστημα 24–26 Μαΐου. Για το σκοπό αυτό, βρέθηκε στο νησί το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, συντονιστής του Τμήματος Υγείας και Α’ αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Γιάννης Μπασκόζος.
Στη διάρκεια της παρουσίας του στην Κέρκυρα, ο Γιάννης Μπασκόζος περιόδευσε σε όλο το νησί, ενώ επισκέφθηκε επίσης τον ΕΟΠΥΥ, το Γενικό Νοσοκομείο και Κέντρα Υγείας, όπου συνομίλησε με εργαζομένους.
Η κεντρική εκδήλωση, με θέμα «Μνημόνια και Υγεία – Η εναλλακτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ», διεξήχθη το βράδυ του Σαββάτου 25 Μαΐου στο Εργατικό Κέντρο παρουσία εκπροσώπων φορέων της Υγείας.
 
 
Σημεία από την ομιλία του Γιάννη Μπασκόζου
Η τρικομματική κυβέρνηση, με την εφαρμογή του νέου μνημονίου, προχωρά στην ολοκληρωτική διάλυση του ΕΣΥ και των ασφαλιστικών ταμείων. Καθήκον του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι να αγωνιστεί για την ανατροπή των επιλογών της εξωτερικής και της εσωτερικής τρόικας και να διεκδικήσει τη διάσωση των δημόσιων δομών, για υπηρεσίες υγείας ποιοτικά αναβαθμισμένες που να εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού.
Τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης της αριστεράς έχουμε δεσμευτεί πως θα είναι η δημιουργία ασπίδας κοινωνικής αλληλεγγύης για τους ασθενέστερους, εξασφαλίζοντας την πρόσβασή τους σε βασικά αγαθά (Εκπαίδευση, Υγεία) και η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, ώστε να σπάσουμε το φαύλο κύκλο λιτότητας – ύφεσης. Η πρώτη πράξη αυτής της κυβέρνησης θα είναι να καταργήσει τα μνημόνια. Γιατί μνημόνια και δημόσια υγείας δε συμβαδίζουν.
Το σχέδιό μας δεν είναι να επιστρέψουμε στην εποχή πριν απ’ τα μνημόνια, αλλά ν’ ανοίξουμε ένα εντελώς νέο δρόμο, με βάση το κοινωνικό συμφέρον και τις κοινωνικές ανάγκες.
Το σχέδιό μας δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς την ολόπλευρη στήριξη του λαού σε όλες εκείνες τις αλλαγές που θα οδηγήσουν στην υπέρβαση της σημερινής κρίσης. Η δέσμευσή μας είναι ότι η κυβέρνηση της αριστεράς θα προσφέρει όλες τις θεσμικές δυνατότητες στο λαό, μέσα από ένα σχέδιο πραγματικής δημοκρατίας, συμμετοχής και ελέγχου.
Η μνημονιακή καταστροφή που φέρνουν οι πολιτικές λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης της χώρας, με πρόσχημα την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, έχουν οδηγήσει και την υγεία σε καταστροφικό επίπεδο. Την ώρα που η κυβέρνηση μιλάει για την ανάγκη να προσελκύσουμε κόσμο μέσω του ιατρικού τουρισμού, αφήνει στο έλεος της εγκατάλειψης τις δομές υγείας στη νησιωτική Ελλάδα, κάτι που επιβεβαιώνεται κα στην Κέρκυρα.
Στην Κέρκυρα επιβιώνουν αποκλειστικά χάρη στην αυτοθυσία των εργαζομένων, ενώ, στην περίπτωση ανάληψης της εξουσίας απ’ την αριστερά, προαπαιτούμενο της αποτελεσματικής εφαρμογής των μέτρων είναι η ενεργή συμμετοχή της κοινωνίας.
Το Γενικό Νοσοκομείο της Κέρκυρας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε καν τις ανάγκες του μόνιμου πληθυσμού. Μόνο με τον ηρωισμό και την αυτοθυσία των εργαζομένων λειτουργούν τα περισσότερα από 200 κρεβάτια που έχει, ενώ οι ίδιοι μας είπαν ότι, με βάση τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, μπορούν να λειτουργήσουν μόνο τα 120 από τα κρεβάτια που υπάρχουν.
Επομένως, μόνο ειρωνικά και σαν κακόγουστο αστείο ακούγονται τα λόγια περί ιατρικού τουρισμού στη χώρα μας.
Εμείς λέμε ότι πρώτ’ απ’ όλα πρέπει να καλυφθούν οι ανάγκες του μόνιμου πληθυσμού, ειδικά στις νησιωτικές περιοχές, και κατόπιν να αξιοποιηθεί το μεγάλο δώρο του τουρισμού που οφείλεται στην ομορφιά των νησιών μας, ώστε να τονωθούν και οι παροχές υγείας σε κάθε περιοχή. Όχι αποδίδοντάς τες όλες στον ιδιωτικό τομέα και στη λογική του κέρδους, αλλά στη λογική της ανάπτυξης ενός δημόσιου συστήματος υγείας που θα είναι και διαφήμιση για να μπορεί με ασφάλεια να έρχεται ο επισκέπτης στη χώρα μας.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ είναι σαφές ότι, με τους πόρους που θα έχουμε ακόμα και την πρώτη μέρα που θα αναλάβουμε -με τη θέληση του Λαού- τη διακυβέρνηση, η πρώτη προτεραιότητα θα είναι η υγεία, που σημαίνει ότι θα αναπροσανατολίσουμε πόρους προς την υγεία. Δηλαδή, από αλλού θα πάρουμε και από την υγεία όχι μόνο δε θα κόψουμε, αλλά θα ανεβάσουμε τις δαπάνες. Κι αν κάπου κάνουμε προσλήψεις, κι ας ειρωνεύονται μερικοί που είναι εντελώς άσχετοι με όσα συμβαίνουν στην υγεία, αυτές θα γίνουν σ’ αυτόν το χώρο. Νοσηλευτές εμείς θα προσλάβουμε. Και όποιος θέλει, ας μας αντιμετωπίσει σοβαρά, ενώπιον του Λαού, να μας εξηγήσει γιατί πρέπει μία νοσηλεύτρια να καλύπτει τις νύχτες 40 ή 60 κρεβάτια πρόσφατα χειρουργημένων ανθρώπων.
Αυτά εμείς δε θα τα ανεχτούμε και θα προχωρήσουμε σε ανασυγκρότηση του δημόσιου συστήματος υγείας. Θα ξεκινήσουμε άμεσα τη δημιουργία ενός συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, που δε σημαίνει μόνο τη δυνατότητα επίσκεψης στο γιατρό, αλλά και το μεγάλο δικαίωμα όλων όσοι ζουν σ’ αυτή τη χώρα να έχουν μετανοσοκομειακή κατάσταση. Όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει να βγαίνει από το νοσοκομείο μετά από μια σοβαρή πάθηση και να μην μπορείς να αυτοεξυπηρετηθείς και να μένεις μόνος σου σ’ ένα σπίτι.
Όλα αυτά, που δε θα είναι ιατροκεντρικά, αλλά θα βασίζονται στην ομάδα υγείας, αποτελούν το όραμά μας και το σχέδιό μας για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Αυτό το σχέδιο εκτιμούμε ότι θα βοηθήσει και τα νοσοκομεία να αποσυμφορηθούν από τη μεγάλη πίεση που τους ασκείται σήμερα για να δίνουν πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας. Χρειάζεται, όμως, να στηριχτεί και το προσωπικό που υπηρετεί με αυτοθυσία στα νοσοκομεία, να καταβάλλονται οι αποδοχές του στην ώρα τους, ώστε να έχουμε το ηθικό δικαίωμα -ως κυβέρνηση και ως κοινωνία- να απαιτούμε από τους λειτουργούς της υγείας να ζουν μόνο με τις νόμιμες αξιοπρεπείς αμοιβές τους.
Καλούμε το Λαό της Κέρκυρας και όλους τους εργαζόμενους της χώρας να συμβάλλουν σ’ αυτή την τιτάνια ανορθωτική προσπάθεια, σ’ αυτή τη φάση να αντισταθούν μαζί μας, για να καταφέρουμε να ανατρέψουμε το τρικομματικό μνημονιακό σκηνικό και να επιχειρήσουμε για τη χώρα μας μία άλλη πορεία, ναι μεν δύσκολη, η οποία όμως θα αναβαθμίσει και τη δημόσια υγεία.
Η κριτική στήριξη, η αντίσταση σε όσα δεινά μας επιβάλουν, η αλληλεγγύη του ενός προς τον άλλο και μέσα στην κοινωνία, αλλά και η άσκηση πίεσης προς την κυβέρνηση της Αριστεράς που επιδιώκουμε να φέρουμε με τη θέληση του Λαού, αποτελούν στοιχεία απαραίτητα για να πετύχουμε! Θεωρούμε δεδομένο ότι, για να τα καταφέρουμε, η συμμετοχή του Λαού πρέπει να είναι ενεργητική. Του ζητάμε να είναι συνεχώς δίπλα μας, να ασκεί κριτική στο έργο μας, αλλά και να μας στηρίζει.
 
Οι εναλλακτικές προτάσεις
του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την Υγεία
Το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για την Υγεία περιλαμβάνει:
  • Για ΕΟΠΥΥ – ΠΦΥ
·          Προστασία, διατήρηση και αναβάθμιση όλων των σταθερών δομών ΙΚΑ – ΕΟΠΥΥ.
·          Δυνατότητα πρόσβασης σε ανέργους και σε ανασφάλιστους.
·          Άμεση επανατιμολόγηση ακριβών απεικονιστικών και εργαστηριακών εξετάσεων.
·          Μεταβατικές ρυθμίσεις για πρόσληψη ιατρικού προσωπικού εργαστηριακών και γενικής ιατρικής (ΠΑΑ) για τα υποκαταστήματα και συμβάσεις με αυτοαπασχολούμενους κλινικούς και εργαστηριακούς.
·          Εφαρμογή εύχρηστου, λειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και παραπομπής.
  • Για τα Νοσοκομεία
·          Καμία κατάργηση νοσοκομείου ή κλίνης. Ταχύτατη εκπόνηση υγειονομικού χάρτη που θα καταγράφει τις ανάγκες κάθε περιοχής με βάση τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της χώρας.
·          Προσλήψεις του απαραίτητου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
·          Κατάργηση των ιδιωτικών συνεργείων και ορθολογική αξιοποίηση του ανθρώπινου και τεχνολογικού δυναμικού.
·          Άμεση διασφάλιση ελεύθερης δωρεάν πρόσβασης στο νοσοκομείο και γι’ αυτούς που, λόγω συνθηκών, στερούνται κοινωνικής ασφάλισης.
·          Ταχύτατη αναμόρφωση του συστήματος προμηθειών, με ουσιαστική ανατιμολόγηση και διαφοροποίηση σε κεντρική προμήθεια ή περιφερειακή, ανάλογα με το κόστος και με την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνουν.
·          Δημιουργία και επαρκή στελέχωση Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών σε όλα τα περιφερειακά νοσοκομεία.
  • Για την Ψυχική Υγεία
·          Υπεράσπιση και ενίσχυση των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας και άμεσα μέτρα για τη στοιχειώδη θεραπευτική λειτουργία των ψυχιατρικών τμημάτων στα γενικά νοσοκομεία, που στενάζουν υπό το βάρος των ράντζων.
·          Ανάπτυξη δημόσιων εξωνοσοκομειακών κοινοτικών δομών, με έμφαση στα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, καθώς και μονάδων για παιδιά και εφήβους. Στήριξη, με αυστηρό έλεγχο, των μη κερδοσκοπικών ΝΠΙΔ που προσφέρουν υπηρεσίες ψυχικής υγείας, αξιοποιώντας την πλούσια εμπειρία των εργαζομένων τους. Μεσοπρόθεσμα, ένταξή τους σε δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, και με διαδικασίες αυτοδιαχείρισης από την πλευρά των εργαζομένων.
·          Άμεση Τομεοποίηση με αποφασιστικές αρμοδιότητες, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια στη φροντίδα και η λειτουργική διασύνδεση όλων των δομών. Απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων.
  • Για την Δημόσια Υγεία
·          Επιστροφή στο Υπουργείο Υγείας της ευθύνης για τη χάραξη στρατηγικής και του συντονισμού δράσεων για τη δημόσια υγεία στη χώρα, κατάργηση του ΚΕΕΛΠΝΟ.
·          Ανάπτυξη κατάλληλα στελεχωμένων και με αρμοδιότητες υπηρεσιών δημόσιας υγείας σε επίπεδο περιφέρειας και δήμου. Έγκαιρη παρέμβαση για την πρόληψη νοσημάτων που σχετίζονται με επιδημίες (ελονοσία, ιός Δυτικού Νείλου, HIV/AIDS κ.ά.).
·          Προμήθεια, σε επαρκή ποσότητα, των απαραίτητων εμβολίων για παιδιά και ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και χορήγησή τους δωρεάν από τα εμβολιαστικά κέντρα των Κέντρων Υγείας, των Νοσοκομείων κλπ, στα πλαίσια ενός σχεδιασμού εμβολιαστικής πολιτικής.
  • Επείγουσα περίθαλψη – Διακομιδές – Άγονες νησιωτικές περιοχές
·          Άμεση στελέχωση, συντήρηση και αναβάθμιση του στόλου των ασθενοφόρων.
·          Ταχύτατη αξιοποίηση και υλοποίηση προτάσεων για την οργάνωση συστήματος διακομιδών στη νησιωτική Ελλάδα, με αναβάθμιση και επαρκή στελέχωση των δημόσιων νοσοκομείων στα νησιά αναφοράς.
·          Επικαιροποίηση και άμεση υλοποίηση οικονομικών κινήτρων και κινήτρων εξέλιξης για τη στελέχωση κέντρων υγείας και νοσοκομείων νησιωτικών και δύσβατων περιοχών.

Το Γραφείο Τύπου

25/5/13

Απαράδεκτες χρεώσεις για την υποβολή αιτήσεων αγροτικών ενισχύσεων του ΟΣΔΕ για το έτος 2013 από την ΕΑΣ.

Αδικαιολόγητες χρεώσεις καλούνται να πληρώσουν οι αγρότες στις κατά τόπους Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, για την υποβολή των αιτήσεων αγροτικών ενισχύσεων του έτους 2013.
Οι χρεώσεις αυτές αντιβαίνουν στην υπογραφείσα σύμβαση και τις οδηγίες του Υπουργείου και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους αγρότες, οι οποίοι καλούνται για ακόμα μία φορά να πληρώσουν για υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ήδη πληρωθεί από το κράτος και θεωρητικά διατίθενται δωρεάν.
Το θέμα αναφέρουν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Σαμοΐλης.
«O αγροτικός κόσμος όλης της Ελλάδας δεν αντέχει νέες επιβαρύνσεις», επισημαίνουν οι βουλευτές, και ζητάνε να σταματήσουν άμεσα οι επιβαρύνσεις αυτές και να επιστραφούν τα χρήματα στους παραγωγούς.
Ερώτηση
βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
 
Προς τον Υπουργό:
-         Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
 
Θέμα: Απαράδεκτες χρεώσεις για την υποβολή αιτήσεων αγροτικών ενισχύσεων του ΟΣΔΕ για το έτος 2013 από την ΕΑΣ.
Αρ. Πρωτ. 10781/20-05-2013
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων αγροτικών ενισχύσεων για το έτος 2013, η οποία τελεί υπό την εποπτεία του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), υλοποιείται από τις κατά τόπους Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, όπου οι ενδιαφερόμενοι αγρότες μπορούν να απευθύνονται και να καταθέτουν τα αντίστοιχα δικαιολογητικά.
Για τη διαδικασία αυτή έχει υπογραφεί η σύμβαση «Έγκριση ενεργοποίησης δικαιωμάτων προαίρεσης της υπ’ αριθμ. 6023/ΡΜ/2011 σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Ένωσης «ΠΑΣΕΓΕΣ – NEUROPUBLIC A.E.», που αφορά στην ανάθεση των υπηρεσιών συμπλήρωσης, συγκέντρωσης και καταχώρησης στη βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ των αλφαριθμητικών και γεωχωρικών στοιχείων για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης (ΑΕΕ), η οποία περιλαμβάνει την αίτηση ενιαίας ενίσχυσης των γεωργών και τα απαραίτητα στοιχεία για τα μέτρα αγροτικής ανάπτυξης, ποιοτικού παρακρατήματος, την ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και την εγγραφή στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων όλων των επαγγελματιών αγροτών και των κατόχων αγροτικών εκμεταλλεύσεων για το έτος 2013».
Σύμφωνα δε με τις ρητές οδηγίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης «Οι Αιτήσεις ΟΣΔΕ 2013 υποβάλλονται δωρεάν από τους παραγωγούς και τις υποβάλλουν δια μέσω των πυλών εισαγωγής (ΕΑΣ) με βάση την υπογραφείσα σύμβαση. Καμία επιπλέον επιβάρυνση για την υποβολή των αιτήσεων ΟΣΔΕ 2013 δεν είναι επιτρεπτή και σε περίπτωση που κάτι τέτοιο σημειωθεί, το ποσό της αμοιβής της ΕΑΣ μειώνεται αυτόματα κατά το ποσό που ελήφθη, ενώ σε περίπτωση επανάληψης θα διακόπτεται η συνεργασία με τη συγκεκριμένη ΕΑΣ.» (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δελτίο Τύπου, 18/4/2013).
Εντούτοις, σε πολλές περιπτώσεις σε όλη την Ελλάδα, οι αγρότες για την υποβολή των αιτήσεών τους χρεώνονται με διάφορα ποσά, είτε βαπτισμένα ως «έξοδα για εργασίες διαχείρισης αρχείων παραγωγού (βεβαιώσεις, εκτυπώσεις, φωτοαντίγραφα)» ή για «έξοδα μετακίνησης» των συνεργείων υπαίθρου, είτε χωρίς καμία αιτιολογία στην απόδειξη είσπραξης.
Οι αδικαιολόγητες χρεώσεις αυτές αντιβαίνουν στην υπογραφείσα σύμβαση και τις οδηγίες του Υπουργείου και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους αγρότες, οι οποίοι καλούνται για ακόμα μία φορά να πληρώσουν για υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ήδη πληρωθεί από το κράτος και θεωρητικά διατίθενται δωρεάν.
Επειδή
  • ο αγροτικός κόσμος όλης της Ελλάδας δεν αντέχει νέες παράπλευρες κάθε είδους επιβαρύνσεις.
  • οι προαναφερθείσες χρεώσεις αντιβαίνουν στην υπογραφείσα σύμβαση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στις ρητές οδηγίες του Υπουργείου.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
  1. Ποιος είναι αρμόδιος για τον έλεγχο της τήρησης των απαιτήσεων της ανωτέρω σύμβασης;
  2. Αν υπάρχουν άλλες υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν οι ΕΑΣ στους παραγωγούς επιπλέον της ανωτέρω σύμβασης και ποιες είναι αυτές.
  3. Πως νομιμοποιούνται κάποιες ΕΑΣ να ζητούν χρήματα από τους παραγωγούς για την υποβολή της αίτησης αγροτικών ενισχύσεων του έτους 2013, η οποία προβλέπεται από τη σύμβαση;
  4. Τι προτίθεται να πράξει άμεσα ώστε να σταματήσουν οι επιβαρύνσεις των αγροτών οι οποίοι επιθυμούν να υποβάλουν αιτήσεις αγροτικών ενισχύσεων του 2013, για την παραγωγική στήριξη των εκμεταλλεύσεων τους;
  5. Πως θα επιστραφούν τα χρήματα στους παραγωγούς, που καταβλήθηκαν για εργασίες που προβλέπονται από τη σύμβαση;
Οι ερωτώντας βουλευτές
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αλεξόπουλος Απόστολος
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία
Αποστόλου Ευάγγελος
Βαρεμένος Γεώργιος
Γελαλής Δημήτριος
Γερμανίδης Αθανάσιος
Γεροβασίλη Όλγα
Γεωργοπούλου Έφη
Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος
Διακάκη Μαρία
Διαμαντόπουλος Ευάγγελος
Διώτη Ηρώ
Δριτσελή Παναγιώτα
Ζαχαριάς Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζερδελής Ιωάννης
Καλογερή Αγνή
Κανελλοπούλου Μαρία
Κοδέλας Δημήτριος
Κριτσωτάκης Μιχαήλ
Κυριακάκης Βασίλειος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαλάκης Νικόλαος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξανθός Ανδρέας
Πάντζας Γεώργιος
Πετράκος Αθανάσιος
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάς Ιωάννης
Σταμπουλή Αφροδίτη
Τριανταφύλλου Μαρία
Χατζηλάμπρου Βασίλειος

24/5/13

Ολέθριες οι επιπτώσεις από τις διαδικασίες πρόσληψης και τις συνθήκες απασχόλησης στα ξενοδοχεία.

Με αφορμή τον σοβαρό τραυματισμό του εντεκάχρονου αγοριού που παραθέριζε με την οικογένεια του στη Χερσόνησο της Κρήτης από 20χρονο Ολλανδό «εργαζόμενο» στο ξενοδοχείο, 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (μεταξύ αυτών και ο βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Σαμοΐλης), αναδεικνύουν με ερώτησή τους τα χρόνια ζητήματα που καθιστούν τον ελληνικό τουρισμό ένα αντικοινωνικό και παρωχημένο μοντέλο ανάπτυξης: όργιο αδήλωτης, «μαύρης» εργασίας, παράλυση των ελεγκτικών μηχανισμών, διαρκείς μισθολογικές μειώσεις, απολύσεις έμπειρων, καταρτισμένων εργαζόμενων και αντικατάσταση τους με «φτηνό» εργατικό δυναμικό και «μαθητευόμενους» και τουλάχιστον αμφιλεγόμενες διαδικασίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και πιστοποίησης.
Οι βουλευτές ζητούν αποτελεσματικούς ελέγχους για την αδήλωτη εργασία, καθώς και μέτρα για τον δραστικό περιορισμό στην κατάχρηση του θεσμού της «μαθητείας» από τις τουριστικές επιχειρήσεις και ξενοδοχειακές μονάδες.

ΕΡΩΤΗΣΗ
βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

17.05.2013

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
-Τουρισμού
- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Ολέθριες οι επιπτώσεις από τις διαδικασίες πρόσληψης και τις συνθήκες απασχόλησης στα ξενοδοχεία

 Ο σοβαρός τραυματισμός του εντεκάχρονου αγοριού που παραθέριζε με την οικογένεια του στη Χερσόνησο από 20χρονο Ολλανδό «εργαζόμενο» στο ξενοδοχείο, γίνεται αποτρόπαια αφορμή για να αναδειχθούν στην επιφάνεια αρκετά από τα χρόνια ζητήματα που καθιστούν τον ελληνικό τουρισμό ένα αντικοινωνικό και παρωχημένο μοντέλο ανάπτυξης. Οι όροι πρόσληψης και απασχόλησης του Ολλανδού «ανιματέρ» είναι χαρακτηριστικά ενδεικτικοί των δεδομένων για την εργασία στον τουρισμό στην Ελλάδα: όργιο αδήλωτης, «μαύρης» εργασίας, παράλυση των ελεγκτικών μηχανισμών, διαρκείς μισθολογικές μειώσεις, απολύσεις έμπειρων, καταρτισμένων εργαζόμενων και αντικατάσταση τους με «φτηνό» εργατικό δυναμικό και «μαθητευόμενους» και τουλάχιστον αμφιλεγόμενες διαδικασίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και πιστοποίησης.

Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το νόμο 1077/80, οι προϋποθέσεις εργασίας σε ξενοδοχείο – και ακόμη περισσότερο το ίδιο το επάγγελμα του «ανιματέρ», που απαιτεί την άμεση επαφή με τους επισκέπτες – περιλαμβάνουν την απόκτηση «πράσινου βιβλιαρίου», το οποίο εμπεριέχει τα στοιχεία ποινικού μητρώου και κατάστασης υγείας. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν σωματεία ξενοδοχοϋπαλλήλων, φορείς και εργαζόμενοι του τουρισμού, η μη τήρηση αυτών των κριτηρίων είναι πλέον διαδεδομένο φαινόμενο, ιδιαίτερα για αλλοδαπούς εργαζόμενους, οι οποίοι προσλαμβάνονται είτε άτυπα και μεμονωμένα είτε με κατάχρηση του θεσμού της μαθητείας. Με δεδομένη την σημερινή εποχικότητα των περισσότερων τουριστικών επαγγελμάτων και τη συστηματική αποδυνάμωση του στελεχιακού δυναμικού και των λειτουργικών δαπανών του ΣΕΠΕ, οι εργασιακές συνθήκες στα ξενοδοχεία προσιδιάζουν σε πραγματική «γαλέρα»: βάρδιες 11 – 12 ωρών, ημερομίσθια κάτω των 20 ευρώ, ανασφάλιστη εργασία και εισφοροδιαφυγή, κτλ.

Αποκορύφωμα αυτής της πολιτικής είναι οι περίφημες 10.000 προσλήψεις μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, οι οποίες, αντί να δημιουργήσουν πραγματικές θέσεις εργασίας, προωθούν την εκτροπή της εκπαίδευσης και κατάρτισης προς άλλη κατεύθυνση, εξαφανίζουν εργασιακά δικαιώματα, βουλιάζουν το κατώτατο ωρομίσθιο στα 4,1 ευρώ και απεμπολούν το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό πλαίσιο, προς όφελος των μεγαλοεπιχειρηματικών συμφερόντων.

Εν τέλει, η δυσφήμηση της χώρας στο εξωτερικό τελικά φαίνεται να πλήττεται πολύ περισσότερο από τους ξυλοδαρμούς τουριστών με ρατσιστικά κριτήρια από την Ελληνική Αστυνομία, από τις καταστροφολογίες των αξιωματούχων της κυβέρνησης, από τη διαφθορά και την αναξιοπιστία της ελληνικής Πολιτείας, από τον οικονομικό μαρασμό των τοπικών κοινωνιών και από την πτώση των παρεχόμενων υπηρεσιών, λόγω της διαρκούς υποβάθμισης και απαξίωσης του ανθρώπινου δυναμικού του τουρισμού προς όφελος της εύκολης κερδοσκοπίας.

Επειδή η εφαρμοζόμενη ευκαιριακή και αποσπασματική τουριστική πολιτική ευνοεί τη συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου, την αύξηση της εποχικότητας, την ελαστικοποίηση της απασχόλησης στον τουρισμό και την εκτίναξη της «μαύρης», αδήλωτης εργασίας, ως «ανάχωμα» στην καλπάζουσα ανεργία.
Επειδή δολοφονικές επιθέσεις σαν τη συγκεκριμένη είναι μεμονωμένες, αλλά και ενδεικτικές της αντίληψης περί στελέχωσης των τουριστικών μονάδων, υποβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού εις βάρος των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας στον τουρισμό.
 
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
  1. Πως θα εξασφαλιστεί η αποτελεσματική παρουσία και παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών στο «όργιο» αδήλωτης εργασίας στις τουριστικές επιχειρήσεις;
  2. Ποιες συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες προτίθενται να εφαρμόσουν ώστε να περιοριστεί δραστικά το φαινόμενο της κατάχρησης του θεσμού της μαθητείας;
  3. Ποια άμεσα μέτρα σκοπεύουν να λάβουν για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων, που δεν τηρούν τους όρους πρόσληψης και απασχόλησης εργαζόμενων;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Γάκης Δημήτρης
Διακάκη Μαρία
Δερμιτζάκης Κωστής
Καραγιαννίδης Χρήστος
Καφαντάρη Χαρά
Κοντονής Σταύρος
Μπάρκας Κώστας
Μπόλαρη Μαρία
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάς Γιάννης
Στρατούλης Δημήτρης
Συρμαλένιος Νίκος
Χαραλαμπίδου Δέσποινα