«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

28/9/12

Στο ίδιο (αποτυχημένο) έργο θεατές;

«Κατευθύνσεις
της Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής
2014-2020»

Στο ίδιο (αποτυχημένο) έργο θεατές;

Τοποθέτηση του Διονύση Στραβοράβδη,
μέλους της Επιτροπής Διαβούλευσης Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,
Γραμματέα της Νομαρχιακής Επιτροπής Κέρκυρας του ΣΥΝ,
κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης της 27/9/2012

 
Μετά από μια πενταετία ύφεσης, που θα φθάσει στο 7% το 2012,  και με την ανεργία στο 30%, σίγουρα η πλέον χρησιμοποιούμενη λέξη στο δημόσιο λόγο είναι η «ανάπτυξη».
Προβάλλεται από όλους ως κυρίαρχο πρόταγμα. Θα παρατηρήσουμε όμως ότι δεν μπορεί να αποτελεί αορίστως «μαγική συνταγή». Και θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το μοντέλο ανάπτυξης, είτε το ονομάσουμε "έξυπνο", είτε "βιώσιμο", είτε όπως αλλιώς, για να έχει περιεχόμενο πρέπει να συγκρουστεί και να αντιπαρατεθεί στην κυρίαρχη μνημονιακή κυβερνητική λογική η οποία, ακόμα και αν θεωρηθεί ειλικρινής και όχι επικοινωνιακή, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Και, ως τρίτη παρατήρηση, ότι η ίδια λέξη χρησιμοποιείται με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο σε διαφορετικές και συγκρουόμενες πολιτικές προτάσεις.
Οι κατευθύνσεις και οι προϋποθέσεις με τις οποίες χορηγείται η κοινοτική χρηματοδότηση (πιο λαϊκά: οι βουλήσεις των δανειστών) θα επηρεάσουν και τις δυνατότητες που θα έχει (ή δεν θα έχει) μια άλλης κατεύθυνσης αυριανή κυβέρνηση, να έρθει σε ρήξη με τα Μνημόνια και να εφαρμόσει ένα εναλλακτικό σχέδιο διεξόδου από την κρίση. Καίριο το ερώτημα που προκύπτει: Αποφασίζουμε εμείς, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ή απλά καλούμαστε να επικυρώσουμε αποφάσεις και κατευθύνσεις;
Το ίδιο το πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού για τη νέα περίοδο, όπως τίθεται, είναι ουσιαστικά αλληλοαναιρούμενο. Οι στόχοι της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για έξυπνη (με πόσο IQ, άραγε;) βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, με υψηλά επίπεδα απασχόλησης, παραγωγικότητας και κοινωνικής συνοχής, είναι αόριστοι και ανεπαρκείς. Ειδικά για μια κοινωνία αντιμέτωπη με το φάσμα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, οφείλουμε να δίνουμε προτεραιότητα στην κοινωνική διάσταση, στην απασχόληση, και κυρίως στο αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι, χωρίς δημόσιες επενδύσεις, είναι αστείο να μιλάμε για ανάπτυξη.
Επιπλέον, οι  ίδιοι οι στόχοι που τίθενται υπονομεύονται, αφού η χρηματοδότηση τίθεται υπό τον όρο της πλήρους και «επιτυχούς» εφαρμογής των Μνημονίων. Δηλαδή, τυχόν απροθυμία ή αποτυχία οποιασδήποτε χώρας «υπό επιτήρηση» να εφαρμόσει τα προγράμματα λιτότητας, τιμωρείται με καταδίκη όχι μόνο σε οικονομική ασφυξία, αλλά πρωτίστως σε πλήρη διάρρηξη της κοινωνικής της συνοχής.
Στο πλαίσιο που τίθεται, διαφαίνεται ή και επιχειρείται υπαναχώρηση από το κεκτημένο της ευρωπαϊκής περιφερειακής πολιτικής. Επαναπροσδιορίζονται προς το χειρότερο οι αρχές της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών-μελών και των περιφερειών, της κοινωνικής συνοχής και της ισόρροπης ανάπτυξης, μέσα σε ένα οικονομικό περιβάλλον όπου διακυβεύεται η ίδια η διατήρηση της ενότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η διαβούλευση και οι διαμορφούμενες αποφάσεις θα μπορούσαν και θα έπρεπε να είναι καθοριστικές για το αναπτυξιακό παρόν και μέλλον των ελληνικών περιφερειών, αλλά και για την ανακούφιση των πολιτών από τις συνέπειες της μνημονιακής πολιτικής. Φαίνεται όμως ότι μια ακόμη δυνατότητα χάνεται, μέσα στην τεχνοκρατική και διεκπεραιωτική παράδοση της διαχείρισης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, χωρίς ουσιαστικό προβληματισμό για το αναπτυξιακό μοντέλο που θέλουμε, χωρίς διαφάνεια και χωρίς την παραμικρή δημοκρατική συμμετοχή (ή, χειρότερα, με επίφαση δημοκρατικής συμμετοχής) της κοινωνίας και των φορέων της.
Κάτι τελευταίο: Ενώ όλοι μιλάνε για ανάπτυξη, κανείς δεν κάνει απολογισμό του τι έφταιξε και δεν απέδωσαν τα προηγούμενα τέσσερα κοινοτικά «πακέτα». Κανείς δεν αμφισβητεί το κυρίαρχο αναπτυξιακό πρότυπο. Κανείς δεν συζητά για τις αιτίες που προκάλεσαν το σημερινό όχι μόνο δημοσιονομικό, αλλά και αναπτυξιακό τέλμα.
Καθίσταται φανερό ότι μόνο μια άλλη, ριζοσπαστική, φιλολαϊκή, αριστερή, πολιτική πρόταση διακυβέρνησης, είναι σε θέση να σηκώσει (και) το φορτίο της διαμόρφωσης ενός πραγματικά χρήσιμου αναπτυξιακού χρηματοδοτικού εργαλείου, που θα επιτρέψει την ανάσχεση της ύφεσης και την άσκηση αποτελεσματικών κοινωνικών πολιτικών. Μια ανάπτυξη που θα στηρίζεται στην κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη, στην περιβαλλοντική προστασία και αειφορία και στη δημοκρατική συμμετοχή.
Διονύσης Στραβοράβδης

Αξιοποίηση του Σπηλαίου «Ανθρωπόγραβα» Κληματιάς Κέρκυρας

Ερώτηση

του βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ
Στέφανου Σαμοΐλη

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
- Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 
-  Τουρισμού
-  Περιβάλλοντος Ενέργειας και κλιματικής Αλλαγής

Αρ. Πρωτ. 2239/27-9-2012

Θέμα: Αξιοποίηση του Σπηλαίου «Ανθρωπόγραβα» Κληματιάς Κέρκυρας

Η Εφορία Παλαιοντολογίας - Σπηλαιολογίας Ν. Ελλάδας, με το υπ’ αριθ. 3152/07-12-2011 έγγραφο, χορήγησε άδεια στην Ένωση Πολιτισμολόγων Ελλάδας, για την πραγματοποίηση επιφανειακής έρευνας του σπηλαίου, με σκοπό τη διερεύνηση προϋποθέσεων αξιοποίησής του. Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων (Έκθεση 18-09-2012, Δ. Μερκούρης, Πολιτισμολόγος  ΕΛΠ ΕΑΠ) της έρευνας για το Σπήλαιο «Ανθρωπόγραβα» [ΑΣΜ ΕΣΕ 562], αναφέρει τα εξής:
  • Tο σπήλαιο διαθέτει μερικούς από τους ωραιότερους σταλαγμίτες και σταλακτίτες που βρίσκουμε στα ελληνικά σπήλαια.
  • Το σπήλαιο μπορεί να είναι επισκέψιμο μετά από μικρές παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στην είσοδο.
  • Η διεπιστημονική έρευνα έφερε στην επιφάνεια ανθρώπινα τεχνουργήματα - αρχαϊκή κεραμική, ένα βυζαντινό νόμισμα και δρεπάνια – τα οποία υποδηλώνουν τη χρήση του σπηλαίου από την  αρχαϊκή εποχή έως και το πρόσφατο παρελθόν.
  • Θα πρέπει άμεσα να συσταθεί Επιτροπή Διαχείρισης και Ανάδειξης του σπηλαίου και να ενταχθεί στο γενικότερο πλαίσιο ανάπτυξης των ειδικών μορφών τουρισμού (οικολογικού τουρισμού, φυσιοκρατικού, μορφωτικού και πολιτισμικού τουρισμού), αφού το σπήλαιο βρίσκεται πολύ κοντά σε δύο πηγές που τροφοδοτούν το ποτάμι με νερό και δημιουργούν ένα μοναδικό οικοσύστημα, ένα παρθένο δάσος από πουρνάρια και την Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος, κτίσμα πιθανόν του 14ου-15ου αιώνα.
  • Επιπρόσθετα, η τοπική κοινότητα Κληματιάς (Δήμος Κέρκυρας), διαθέτει κτίριο συνολικού εμβαδού 750 τμ για τη δημιουργία Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης - Εκπαίδευσης καθώς επίσης και έκθεσης παλαιοντολογικών και αρχαιολογικών ευρημάτων.
Μόνο στο νησί της Κέρκυρας, χωρίς να υπολογίζουμε τις Ενάλιες Σπηλιές Παλαιοκαστρίτσας, Οθωνών και Παξών, έχουμε δεκάδες σπήλαια μεγάλης ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Σπήλαια Μεγάλης και Μικρής Γράβας Λουτσών [ΑΣΜ ΕΣΕ 3554 και 6825], το Σπήλαιο Γαρδικίου (η ανασκαφή έφερε στο φως πολύ σημαντικά ευρήματα, όπως εργαλεία από πυριτόλιθο και οστά θηλαστικών, που χρονολογούνται στα τέλη του Πλειστόκαινου αρχές Ολόκαινου), το Σπήλαιο Μεγάλη Γράβα Λευκίμμης, όπως και μια σειρά από μικρότερα κυρίως στο βόρειο τμήμα του νησιού (Σπήλαιο «Αλεπότρυπα» Νυμφών [ΑΣΜ ΕΣΕ 6822], Βάραθρο «Τρίστομο» Λουτσών [ΑΣΜ ΕΣΕ 6820], «Σκυλογράβα» Κληματιάς [ΑΣΜ ΕΣΕ 2218], Σπήλαιο «Αχνότρυπα» Λουτσών [ΑΣΜ ΕΣΕ 2060], Ανώνυμο Σπηλαιοβάραθρο Λουτσών [ΑΣΜ ΕΣΕ 6824]) κλπ.

Με δεδομένο ότι, οι περισσότερες μορφές εναλλακτικού τουρισμού και ειδικά του σπηλαιολογικού τουρισμού, δεν είναι ανεπτυγμένες στο νησί της Κέρκυρας.
Με δεδομένο ότι, η ενδοχώρα του νησιού έχει ανάγκη από μια διαφορετική αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική.
Με δεδομένο ότι, συνιστά πολιτισμικό έγκλημα, η εγκατάλειψη και η μη αξιοποίηση των μνημείων αυτών της φύσης.
Με δεδομένο ότι, οι ειδικοί επιστήμονες τονίζουν διαρκώς, την αυξημένη πιθανότητα εύρεσης, σημαντικών παλαιοντολογικών και αρχαιολογικών ευρημάτων.      

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβούν, σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς της αυτοδιοίκησης, την επιστημονική κοινότητα και τους φορείς διαχείρισης του τόπου, για την αξιοποίηση του εν λόγω σπηλαίου.
  2. Ποια άμεσα μέτρα θα λάβουν, για τη συνολική αξιοποίηση, συντήρηση και προστασία, όλων των σπηλαίων στην ευρύτερη περιοχή της Κέρκυρας.
Ο ερωτών βουλευτής
Σαμοΐλης Στέφανος

27/9/12

Ιδιαίτερη μέριμνα για να μείνουν ζωντανά τα Διαπόντια Νησιά.

Συνάντηση του Βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ
Στέφανου Σαμοΐλη
με τους Αντιδημάρχους Διαποντίων
Κέρκυρα, 25/9/2012
Με τους Αντιδημάρχους των Διαποντίων Νήσων κ.κ. Τάσο Κασίμη (Οθωνών) και Σπύρο Αργυρό (Μαθρακίου) συναντήθηκε ο Βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοΐλης.
Οι δύο αντιδήμαρχοι εξέθεσαν την ανάγκη ενός στρατηγικού σχεδίου, προκειμένου να υπερπηδηθούν τα διαρθρωτικά μειονεκτήματα των Μικρών Νησιών και να διασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για οικονομική ανάπτυξη και πραγματική κοινωνική και εδαφική συνοχή. Αναφέρθηκαν επίσης στην υποχρηματοδότηση των Δημοτικών Ενοτήτων Μαθρακίου, Οθωνών και Ερείκουσας από πλευράς του Δήμου Κέρκυρας, επισημαίνοντας ότι στον προϋπολογισμό του 2012 προβλέπονται κονδύλια μόλις 1.312.000€ και για τα τρία Διαπόντια Νησιά, τη στιγμή που, συγκριτικά, ο Δήμος Γαύδου των 98 κατοίκων έχει προϋπολογισμό 1.273.424€, ο Δήμος Αγαθονησίου των 150 κατοίκων έχει προϋπολογισμό 3.399.815€, κοκ... Από δε τα προγράμματα απασχόλησης προσωπικού κοινωφελούς χαρακτήρα, διατέθηκε μόλις μία θέση απασχόλησης για κάθε νησί (συνολικά τρείς).
Ο βουλευτής Στέφανος Σαμοΐλης δεσμεύτηκε για την προώθηση των θεμάτων των Διαποντίων στη Βουλή, όπως εξάλλου έγινε για το θέμα της νοσοκομειακής και εξωνοσοκομειακής περίθαλψης των κατοίκων.
Τόνισε ότι τα νησιά αυτά πρέπει να μείνουν ζωντανά, με ιδιαίτερη μέριμνα της πολιτείας και εφαρμογή ιδιαίτερων νησιωτικών πολιτικών, και για οικονομικούς και για εθνικούς λόγους, λόγω του ακριτικού τους χαρακτήρα, της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ που ορίζουν.
Ανέφερε ότι η διάκριση και μη ενιαία αντιμετώπιση των μικρών νησιών από την αυτοδιοικητική διαίρεση που προβλέπει ο "Καλλικράτης" πρέπει επίσης να αποκατασταθεί. Η αρχή "κάθε νησί και Δήμος" τηρήθηκε για ακριτικά νησιά του Αιγαίου όπως η Γαύδος, το Αγαθονήσι ή το Καστελλόριζο, ενώ τα τρία ακριτικά Διαπόντια Νησιά έχουν ενταχθεί στο Δήμο Κέρκυρας.
Τέλος επεσήμανε ότι χρειάζεται ιδιαίτερη μέριμνα για έργα αναβάθμισης της συγκοινωνίας μεταξύ των νησιών και μεταξύ νησιών-Κέρκυρας, αναβάθμιση των λιμανιών για ευκολότερη πρόσβαση σκαφών, αντιμετώπιση των ελλείψεών τους σε έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, αποκομιδής απορριμμάτων, υγείας και παιδείας.

Η κατάρρευση του ΕΟΠΥΥ και τα αδιέξοδα της ακολουθούμενης πολιτικής στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.

Επερώτηση
Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
-Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
27/9/2012
ΘΕΜΑ: Κατάρρευση του ΕΟΠΥΥ και τα αδιέξοδα της ακολουθούμενης πολιτικής στην πρωτοβάθμια περίθαλψη
Η πολιτική των διαδοχικών κυβερνήσεων για τις υπηρεσίες και τις δαπάνες υγείας κινείται τις τελευταίες δεκαετίες σε μία ακραία νεοφιλελεύθερη λογική, τη λογική που εμμένει στην άμεση μείωση των δημόσιων δαπανών υγείας με αντίτιμο την υποβάθμιση της υγείας του λαού. Σε αυτό το πλαίσιο, η συγχώνευση των κλάδων υγείας των ασφαλιστικών ταμείων και η σύσταση του ΕΟΠΥΥ παρουσιάστηκε ως αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και ως δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, παρότι εμπνεόταν κατ'ουσία από δημοσιονομικές ανάγκες και πολιτικές απορρύθμισης που υπαγορεύονται από το Μνημόνιο. Στην πράξη η ενοποίηση των κλάδων ασθενείας μέσω του ΕΟΠΥΥ λειτούργησε ως ένα χαλί κάτω από το οποίο κρύβονται και σωρεύονται τα προβλήματα των επιμέρους ασφαλιστικών ταμείων. Τα προβλήματα αυτά των ανασφάλιστων ταμείων διογκώθηκαν από την καταλήστευση της περιουσίας τους μέσω των δομημένων ομολόγων, του παράνομου σαρωτικού κουρέματος που υπέστησαν από το PSI, της μείωσης των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, της μεγάλης και ανεξέλεγκτης εισφοροδιαφυγής και της απώλειας εσόδων τους λόγω των μνημονιακών πολιτικών μείωσης μισθών, ελαστικοποίησης εργασιακών σχέσεων και υψηλής ανεργίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ είχε εξ αρχής καταγγείλλει ότι η «τήρηση των δεσμεύσεων» απέναντι στην τρόικα οδηγεί στη διάλυση και των τελευταίων υπολειμμάτων του ΕΣΥ και του Κοινωνικού Κράτους και οδηγεί σε μια κοινωνία ακραίας ανισότητας και αποκλεισμού των πλέον αδύναμων και ευάλωτων τμημάτων του πληθυσμού.
Λίγες μέρες από τη σύσταση του ΕΟΠΥΥ ήταν ήδη αρκετές για να δούμε τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται και τις ελλείψεις να αυξάνονται. Κατέστη άμεσα φανερό ότι ο πολυδιαφημισμένος νέος οργανισμός θα επιβεβαίωνε τους φόβους όσων προειδοποιούσαν ότι στο όνομα του “εξορθολογισμού”, του “νοικοκυρέματος” και των “οικονομιών κλίμακας” θα απαξιωνόταν δραματικά η ιατρική περίθαλψη των ασφαλισμένων, θα αποσυρόταν η πολιτεία από τις υποχρεώσεις της για χρηματοδότηση της δημόσιας δωρεάν περίθαλψης και θα οξύνονταν οι ανισότητες στην πρόσβαση στο ύψιστο κοινωνικό αγαθό της υγείας.
Στη μικρή διάρκεια λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ βλέπουμε να διαλύονται ακόμη και αυτές οι ανεπαρκείς δομές του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και την κρίσιμη ώρα, που οι μνημονιακές πολιτικές λιτότητας καθιστούν τη δημόσια και δωρεάν περίθαλψη επιτακτικότερη, οι δημόσιες δομές αποδιαρθρώνονται και συρρικνώνονται δραματικά. Εννιάμιση εκατομμύρια ασφαλισμένοι στριμώχνονται κάτω από την ομπρέλα του ΕΟΠΥΥ σε ένα σύστημα με λιγότερους γιατρούς, μειωμένες παροχές, μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση των ασθενών και έναν ελλειμματικό προϋπολογισμό. Χαρακτηριστικά, με την ένταξη στον ΕΟΠΥΥ του ΟΓΑ αυξάνεται η συμμετοχή των ασφαλισμένων κατά 15% στις παρακλινικές εξετάσεις.
Οι ασθενείς βιώνουν καθημερινά τις τεράστιες ελλείψεις σε γιατρούς και υγειονομικούς λόγω των στόχων μείωσης των προσλήψεων σε ασφαλιστικά ταμεία και νοσοκομεία που είναι ήδη υποστελεχωμένα.  Με πρόσχημα την πάταξη της διαφθοράς και της σπατάλης στο χώρο του φαρμάκου, εκατοντάδες φάρμακα εξαιρούνται από τις λίστες συνταγογράφησης, την ίδια στιγμή που κερδοσκοπικά συμφέροντα εταιρειών φαρμάκου οργιάζουν και ενώ έχουμε κρούσματα νεφροπαθών και καρκινοπαθών που μπήκε σε άμεσο κίνδυνο η ζωή τους λόγω της μη άμεσης κάλυψης των φαρμάκων τους. Ταυτόχρονα, οι παρεμβάσεις στους κρίσιμους τομείς της προληπτικής ιατρικής και της ιατρικής της εργασίας υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο, ενώ στο όνομα της άμεσης εξοικονόμησης πόρων προωθούνται οι “φθηνότερες” έναντι των επιστημονικά καλύτερων ιατρικών και φαρμακευτικών πρακτικών.
Ανεξάρτητα από τις δραματικές και πολλές φορές ανθρωποκτόνες ελλείψεις κάλυψης των αναγκών υπηρεσιών υγείας και φαρμάκων, ο ΕΟΠΥΥ οδηγείται άμεσα σε χρεοκοπία, αφού από τη σύστασή του έχει ξεκινήσει με πρωτογενές έλλειμμα 1.3 δισ. ευρώ, ενώ η προϋπολογισμένη κρατική χρηματοδότησή του περικόπηκε από το 2ο Μνημόνιο κατά 0,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, οι ασφαλιστικές εισφορές μειώνονται δραματικά  (στα 3 - 3,2 δισ. ευρώ, από τα 4,5 δισ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί) ως συνέπεια των πολιτικών απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, αύξησης της ανεργίας, μείωσης των μισθών και συντάξεων αλλά και ανοχής ή ενθάρρυνσης της εισφοροδιαφυγής. Το διπλό αυτό χτύπημα στην οικονομική βιωσιμότητα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης έχει άμεσο αντίκτυπο στα διογκούμενα χρέη του Οργανισμού έναντι των ασφαλισμένων, των παρόχων Υγείας και των προμηθευτών, των φαρμακοποιών και του ιατρικού προσωπικού. Από την άλλη πλευρά, τα ασφαλιστικά ταμεία που μένουν εκτός ΕΟΠΥΥ μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και αποκλείονται από οποιαδήποτε χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ εναντιώνεται στην απαξίωση της πρωτοβάθμιας υγείας και αγωνίζεται  για ένα ενιαίο δημόσιο σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης με δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση όλων των κατοίκων της χώρας μας σε ποιοτικές υπηρεσίες. Προϋπόθεση για την υλοποίηση του στόχου αυτού αποτελεί η εγκατάλειψη των μνημονιακών πολιτικών επιλογών της ύφεσης και της ανεργίας. Σε κάθε περίπτωση ο κρατικός προϋπολογισμός πρέπει να εγγυηθεί την επαρκή χρηματοδότηση της δημόσιας υγείας για την κάλυψη της απώλειας ασφαλιστικών εισφορών αλλά και την προστασία του αυξανόμενου αριθμού ανασφάλιστων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δεν αποδέχεται ένα υποβαθμισμένο και αναποτελεσματικό ΕΣΥ που ταλαιπωρεί ασθενείς και υγειονομικούς. Διεκδικεί ένα νέο ολοκληρωμένο, καλά στελεχωμένο, δωρεάν και καθολικό δημόσια σύστημα υγείας, στο οποίο θα έχει πρόσβαση καθένας και καθεμία που το έχουν ανάγκη, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική του κατάσταση ή την εθνικότητά του. Για το στόχο αυτό, καλεί τους εργαζομένους να διεκδικήσουν μαζί του :
  • Να υπάρξει άμεση κρατική χρηματοδότηση του ΕΟΠΠΥ για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
  • Να μη συγχωνευθεί και να μην καταργηθεί καμιά δημόσια μονάδα υγείας.
  • Να καλυφθούν τα κενά σε προσωπικό με προσλήψεις υγειονομικών όλων των ειδικοτήτων και όχι να δημιουργηθούν περισσότερα με τις σχεδιαζόμενες απολύσεις και μεταλλαγμένες μορφές εργασιακής εφεδρείας.
  • Να έχουν όλοι και όλες που ζουν και εργάζονται στη χώρα, δωρεάν πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση για εξετάσεις και νοσήλια.
  • Να καταργηθεί αμέσως η συμμετοχή στα φάρμακα και τις εξετάσεις για όλους τους χαμηλοσυνταξιούχους, άνεργους, φοιτητές, πάσχοντες από χρόνια νοσήματα και ΑμεΑ.
  • Να υπάρχει πρόσβαση σε επαρκώς ελεγμένα φάρμακα με βάση την καταλληλότητά τους για τις ανάγκες της υγείας των πολιτών και όχι με βάση τη λογιστική αντίληψη του χαμηλότερου κόστους.
  • Να στηριχτούν οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ( ΑμεΑ, ψυχικά πάσχοντες, ηλικιωμένοι, άποροι, τοξικοεξαρτημένοι κ.ά) με χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών και αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών φροντίδας.
  • Να καταπολεμηθούν άμεσα και αποτελεσματικά η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή που στερούν πολύτιμους πόρους από την κοινωνική ασφάλιση υγείας.
  • Να μη σφαγιαστούν τα προνοιακά και κοινωνικά επιδόματα των ΑμεΑ και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Επειδή η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχουν κατ' επανάληψη αθετήσει τις όποιες υποσχέσεις τους για επαρκή χρηματοδότηση του οργανισμού.
Επειδή η μη αποπληρωμή των υποχρεώσεων του ΕΟΠΠΥ σε δημόσια νοσοκομεία, φάρμακα και γιατρούς, σε ιδιώτες παρόχους και προμηθευτές βάζει σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή των ασθενών, την απασχόληση και τους μισθούς των εργαζομένων.
Επειδή λόγω των ανωτέρω προβλημάτων του ΕΟΠΥΥ εκατομμύρια ασφαλισμένων, ακόμα και με χρόνιες ασθένειες στερούνται τα φάρμακα και την ιατρική περίθαλψή τους και αναγκάζονται να τα πληρώνουν οι ίδιοι και οι ίδιες ή εφόσον δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα μπαίνει σε κίνδυνο η υγεία και η ίδια η ζωή τους (νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, διαβητικοί, μεσογειακή αναιμία κλπ).
Επειδή, κοινοτικές και εθνικές μελέτες, που λαμβάνουν υπόψη τα δημογραφικά και άλλα ειδικά χαρακτηριστικά των νησιωτικών περιοχών της ΕΕ, καταδεικνύουν τις τεράστιες δυσκολίες που δημιουργούνται στους κατοίκους των νησιών –ειδικά στα νησιά του Αιγαίου- λόγω της κακής και ανεπαρκούς συγκοινωνιακής πρόσβασης αλλά και του μεγέθους των νησιών, ενώ η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρει ότι οι υπηρεσίες υγείας, είναι πρώτες και τρίτες στην κατάταξη προτεραιοτήτων των νησιωτών (Hotchkiss, 1994, W.H.O.)
Επειδή το εκβιαστικό δίλημμα είτε της υποβάθμισης με την ένταξη στον ΕΟΠΥΥ είτε της κατάργησης κρατικής χρηματοδότησης εκτός ΕΟΠΥΥ συνιστά καθολική απαξίωση της ασφάλισης υγείας.
Επειδή δια της ενοποίησης στον ΕΟΠΥΥ συντελέστηκε μια τεράστια κλοπή στην κινητή και ακίνητη περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων.
Επειδή η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας μετατρέπεται σταδιακά σε μία εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη αγορά υπηρεσιών υγείας και φαρμάκων αποκλείοντας ένα αυξανόμενο τμήμα της κοινωνίας από την πρόσβαση σε στοιχειώδεις παροχές υγείας.
Επειδή, μέσω του ΕΟΠΥΥ συντελείται η ιδιωτικοποίηση της διαδικασίας τηλεφωνικών ραντεβού που συνεπάγεται αυξανόμενο κόστος και αδιαφανείς διαδικασίες λειτουργίας μίας κρίσιμης για τον πολίτη δημόσιας υπηρεσίας.
Επειδή λόγω και της κατάρρευσης του ΕΟΠΠΥ υπάρχει ραγδαία υποβάθμιση της υγειονομικής και φαρμακευτικής περίθαλψης των εργαζομένων και των οικογενειών τους,
Επειδή η εξασφάλιση του δικαιώματος δωρεάν πρόσβασης για όλους σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας αποτελεί ύψιστη πολιτική και κοινωνική προτεραιότητα και κατοχυρωμένο κοινωνικό δικαίωμα από το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας μας.

Επερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
  1. Η κυβέρνηση προτίθεται να λάβει άμεσα μέτρα διασφάλισης των στοιχειωδών δικαιωμάτων των πολιτών για επαρκή υγιειονομική και φαρμακευτική κάλυψη με επαρκή έκτακτη χρηματοδότηση του ΕΟΠΠΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό ; Στη βάση της νησιωτικής ιδιαιτερότητας, με ποια μέτρα προτίθεστε να αντιμετωπίσετε το χρόνιο θέμα της υποστελέχωσης σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των υπηρεσιών υγείας στα νησιά του Αιγαίου και ιδιαίτερα στα πιο μικρά από αυτά;
  2. Πώς και πότε θα καλυφθούν τα χρέη του ΕΟΠΥΥ προς τους ασφαλισμένους, τους φαρμακοποιούς, τους γιατρούς, λοιπούς παρόχους υγείας και τους προμηθευτές;
  3. Προτίθεται η κυβέρνηση να ενισχύσει την προληπτική φροντίδα υγείας και την ιατρική της εργασίας και να αναβαθμίσει τους σχετικούς ελέγχους του ΣΕΠΕ ;
  4. Προτίθεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας στο βαθμό που μειώνονται οι παροχές για τους ασφαλισμένους και που προβλέπονται αυξήσεις στην κοστολόγηση φαρμάκων ;
  5. Προτίθεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας όπου προβλέπονται περικοπές παροχών και αύξηση της συμμετοχής στα έξοδα των ασφαλισμένων και των οικογενειών τους ;
  6. Προτίθεται να  διασφαλίσει η κυβέρνηση την επαρκή πρόσβαση των ασθενών στο σύστημα υγείας χωρίς την προϋπόθεση πρόσθετου κόστους για τους ασφαλισμένους ; Στη βάση της  νησιωτικής ιδιαιτερότητας, με ποια μέτρα προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τη μετάβαση (αεροπορικώς και ακτοπλοϊκώς) και το κόστος αποζημίωσης της άκρως αναγκαίας μετακίνησης των ασθενών για εξειδικευμένο ιατρικό έλεγχο – π.χ. χημειοθεραπείες, προς την Αθήνα ή σε άλλα κέντρα που διαθέτουν τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό;
  7. Προτίθεται να εγγυηθεί η κυβέρνηση την πλήρη κάλυψη από τον ΕΟΠΠΥ για των χιλιάδων μισθωτών και επαγγελματοβιοτεχνών, των χιλιάδων ανέργων και φτωχών που δεν μπορούν να ασφαλιστούν;
  8. Σε ποιά μέτρα προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση για να μην ισχύσει η ισχύσασα σήμερα καταστροφική αναλογία προσλήψεων-συνταξιοδοτήσεων και για να στελεχωθεί ο ΕΟΠΥΥ με το αναγκαίο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του;
  9. Ποιά άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να εξασφαλιστεί μία δωρεάν, διαφανής και αποτελεσματική διαδικασία με την οποία θα καθορίζονται οι επισκέψεις με ραντεβού των ασθενών ;
  10. Ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να αποζημιωθεί η ζημιά των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων από το καταστροφικό και ληστρικό κούρεμα του PSI και για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής;
Οι επερωτώντες βουλευτές
1.      Τσίπρας Αλέξης
2.      Στρατούλης Δημήτρης
3.      Ξανθός Αντρέας
4.      Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
5.      Αλεξόπουλος Απόστολος
6.      Αμανατίδης Ιωάννης
7.      Αμμανατίδου Ευαγγελία
8.      Αποστόλου Ευάγγελος
9.      Βαλαβάνη Νάντια
10.  Βαμβακά Ευγενία
11.  Βαρεμένος Γεώργιος
12.  Βούτσης Νικόλαος
13.  Γαϊτάνη Ιωάννα
14.  Γάκης Δημήτριος
15.  Γελαλής Δημήτριος
16.  Γερμανίδης Αθανάσιος
17.  Γεροβασίλη Όλγα
18.  Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη
19.  Γλέζος Μανώλης
20.  Δερμιτζάκης Κώστας
21.  Διακάκη Μαρία
22.  Διαμαντόπουλος Ευάγγελος
23.  Διώτη Ηρώ
24.  Δούρου Ειρήνη
25.  Δρίτσας Θεόδωρος
26.  Δριτσέλη Παναγιώτα
27.  Ζαχαριάς Κώστας
28.  Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
29.  Ζερδελής Γιάννης
30.  Ιγγλέζη Κατερίνα
31.  Κανελλοπούλου Μαρία
32.  Καραγιαννίδης Χρήστος
33.  Κατριβάνου Βασιλική
34.  Καφαντάρη Χαρά
35.  Κοδέλας Δημήτριος
36.  Κοντονής Σταύρος
37.  Κουράκης Αναστάσιος
38.  Κουρουμπλής Παναγιώτης
39.  Κριτσωτάκης Μιχάλης
40.  Κυριακάκης Βασίλης
41.  Λαφαζάνης Παναγιώτης
42.  Μαντάς Χρήστος
43.  Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
44.  Μητρόπουλος Αλέξης
45.  Μιχαλάκης Νίκος
46.  Μπάρκας Κώστας
47.  Μπόλαρη Μαρία
48.  Ουζουνίδου Ευγενία
49.  Πάντζας Γεώργιος
50.  Παπαδημούλης Δημήτρης
51.  Πετράκος Αθανάσιος
52.  Σαμοϊλης Στέφανος
53.  Σταθάς Γιάννης
54.  Σταμπουλή Αφροδίτη
55.  Συρμαλένιος Νίκος
56.  Τριανταφύλλου Μαρία
57.  Τσουκαλάς Δημήτρης
58.  Χαραλαμπίδου Δέσποινα
59.  Χατζηλάμπρου Βασίλης