«Ο ΣΥΝ σταματά τη λειτουργία του και το καταστατικό λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και μόνο αυτό μας δεσμεύει όλες και όλους όπως κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.»
(ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, 10/7/2013)

Η διαδικτυακή παρουσία του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, συνεπής και συνεχής επί 16 ακριβώς έτη (από Ιούλιο 1997 έως Ιούλιο 2013), σταματά εδώ.

Το ωραίο και μεγάλο ταξίδι συνεχίζεται.
Με νέο μας όχημα πλέον τον ΣΥΡΙΖΑ, για την κυβέρνηση της Αριστεράς, για την ανασυγκρότηση της χώρας, για τα δικαιώματα του λαού, για τη σοσιαλιστική προοπτική.

Θα μας βρείτε στο νέο ιστολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ:
http://syrizacorfu.blogspot.gr

25/1/11

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ
Ομιλητής: Νίκος Χουντής
Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ
Παρασκευή 28/1/2011, ώρα 19:30
στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας

Ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής θα είναι ομιλητής σε εκδήλωση-συζήτηση που διοργανώνει ο ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας, την Παρασκευή 28/1/2011 και ώρα 7:30 μ.μ., στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας, με θέμα την οικονομική κρίση και την πρόταση διεξόδου του ΣΥΡΙΖΑ.

Στα πλαίσια της επίσκεψής του στην Κέρκυρα, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής θα έχει συναντήσεις με τον Δήμαρχο Κέρκυρας κ. Γ. Τρεπεκλή (Παρασκευή, ώρα 13:00) και τον Αντιπεριφερειάρχη Κέρκυρας κ. Χ. Σκούρτη (Παρασκευή, ώρα 14:00).

21/1/11

Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Κέρκυρας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κέρκυρα, 21/01/2011

Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας (Τ. Τόμπρος, Δ. Στραβοράβδης) επισκέφθηκε το ΤΕΕ Κέρκυρας και είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Τμήματος κ. Ν. Σπίγγο.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια πρωτοβουλιών του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας για τα μεγάλα και σοβαρά θέματα του νησιού.
Σχετικά με το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ για τους όρους δόμησης σε περιοχές Natura, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ τονίστηκε η πάγια θέση για απαγόρευση της εκτός σχεδίου δόμησης, ιδιαίτερα σε προστατευόμενες περιοχές.
Συζητήθηκε η προτεραιότητα και σοβαρότητα του θέματος της UNESCO για την Πόλη της Κέρκυρας, σε συνδυασμό και με την προστασία και αναβάθμιση του ελαιώνα όσον αφορά την ύπαιθρο, ιδιαίτερα σήμερα, στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνει ο «Καλλικράτης».
Παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν οι απόψεις και ενέργειες του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα των υδάτινων φραγμάτων, καθώς και για το θέμα των λατομείων «Τρουμπέτα».
Η άμεση σύσταση του Φορέα Διαχείρισης όσον αφορά την UNESCO, καθώς και η άμεση προώθηση του θέματος της υδροδότησης (φράγματα), τίθενται από τον ΣΥΡΙΖΑ ως θέματα άμεσης προτεραιότητας, διότι υπάρχουν ασφυκτικές χρονικές προθεσμίες και κίνδυνος απένταξης. Τονίστηκε η ανάγκη κινητοποίησης των αυτοδιοικητικών, πολιτικών και κοινωνικών φορέων του νησιού, κοινής δράσης και πρωτοβουλιών για την επίλυση των παραπάνω θεμάτων πρωταρχικής σημασίας για την ανάπτυξη και τη ζωή στο νησί μας.
Οι συναντήσεις του ΣΥΡΙΖΑ Κέρκυρας με τους αυτοδιοικητικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς του νησιού μας θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα.

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΡΙΖΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

19/1/11

Να σπάσει το «τείχος» του «Δουβλίνο ΙΙ»

Ερώτηση του Ν. Χουντή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
για τη βύθιση του τουρκικού δουλεμπορικού με 22 νεκρούς

Ερώτηση για τη βύθιση του τουρκικού δουλεμπορικού σκάφους Hasan Reis έξω από την Κέρκυρα τα ξημερώματα της Κυριακής 16/01/2011, κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής, καλώντας την να προβεί στην άμεση αναθεώρηση του κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ που έχει εγκλωβίσει εκατοντάδες χιλιάδες υπηκόους τρίτων χωρών παρά τη θέλησή τους στην Ελλάδα.

Η ερώτηση του Ν. Χουντή έχει ως εξής:

Τα ξημερώματα της Κυριακής 16/01/2011, βυθίστηκε έξω από την Κέρκυρα το τουρκικό δουλεμπορικό σκάφος «Hasan Reis» στο οποίο είχαν επιβιβαστεί από σημείο της Δυτικής Ελλάδας συνολικά 263 άτομα, υπήκοοι Αφγανιστάν, Πακιστάν, Συρίας, Ιράκ και Ιράν με προορισμό την Ιταλία. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα έρευνες το σκάφος 30 ν.μ. έξω από την Κέρκυρα εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Το παραπλέον πλοίο «Momentum Scan» Ολλανδικής σημαίας παρέλαβε κατά δήλωση του Πλοιάρχου 241 άτομα, άλλα 22 άτομα αγνοούνται.
Με δεδομένο επίσης πως τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μεγαλύτερη αύξηση των υπηκόων τρίτων χωρών που συλλαμβάνονται στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας αλλά και σε άλλες πύλες εξόδου της Ελλάδας, προσπαθώντας με κίνδυνο της ζωής τους είτε με σαπιοκάραβα, είτε κρυμμένοι σε φορτηγά να σπάσουν το «τείχος» που έχει σηκώσει η Συμφωνία του Δουβλίνο ΙΙ και τους εμποδίζει να μεταβούν και να ζητήσουν άσυλο στη χώρα που επιθυμούν,
Ερωτάται η Επιτροπή:
Κατανοεί πως οι ανθρώπινες τραγωδίες που εκτυλίσσονται στα σύνορα της Ελλάδας είναι και αποτέλεσμα της εφαρμογής του Δουβλίνο ΙΙ που έχει εγκλωβίσει εκατοντάδες χιλιάδες υπηκόους τρίτων χωρών στην Ελλάδα, την ώρα μάλιστα που εν μέσω της οικονομικής κρίσης οι όποιες δυνατότητες για εργασία στη χώρα αυτή έχουν μειωθεί δραματικά;
Σύμφωνα με δηλώσεις της Επιτροπής από το 2008 η Επιτροπή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία τροποποίησης του κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ, πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία;

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου ΣΥΝ για τη βύθιση σκάφους με μετανάστες

Το τραγικό γεγονός της βύθισης σκάφους δυτικά της Κέρκυρας, με δεκάδες ανθρώπους να αγνοούνται, μας υπενθυμίζει ποια είναι η μοίρα των μεταναστών και των προσφύγων που εξαναγκάζονται από τη φτώχεια και τους πολέμους να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη μακριά από τις πατρίδες τους. Το πως αντιμετωπίζουμε τους μετανάστες είναι πρώτα από όλα ένα μέτρο πολιτισμού και δημοκρατίας των κοινωνιών, με τη σημερινή οικοδόμηση της Ευρώπης Φρούριο να βρίσκεται στον αντίποδα και των δύο αυτών εννοιών.
Οι ροές μεταναστών προς την Ελλάδα και την Ευρώπη δεν μπορούν να ανακοπούν σε μεσομακροπρόθεσμη βάση, ούτε με την καταστολή, ούτε με φράκτες στα σύνορα. Αυτό που απαιτείται είναι μια εντελώς διαφορετική πολιτική υποδοχής και ένταξης των μεταναστών και των προσφύγων στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, που θα σέβεται το θεμελιώδες δικαίωμά τους σε αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής και εργασίας, σε συνδυασμό με μια διεθνή πολιτική έμπρακτων μέτρων ενθάρρυνσης της παραμονής των μεταναστών στις χώρες καταγωγής τους.
To Γραφείο Τύπου

11/1/11

ΥΔΡΕΥΣΗ ΝΗΣΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΞΩΝ

Αρ.πρωτ: 8779 / 10.01.2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό:
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: «ΥΔΡΕΥΣΗ ΝΗΣΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΞΩΝ»

Επανερχόμαστε στο θέμα του σημαντικού έργου «Ύδρευση Νήσων Κέρκυρας και Παξών», για το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ έχει και στο παρελθόν καταθέσει (23/6/2008), θεωρώντας ότι το έργο ήταν ώριμο προς δημοπράτηση και εζητείτο να συμπεριληφθεί σε αυτό και η κατασκευή μικρών υδροηλεκτρικών μονάδων, στα πλαίσια των ΑΠΕ.
Το έργο ήταν από τότε ώριμο και αυτό προέκυπτε από την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου, για το οποίο υπήρξαν και δηλώσεις/ διαβεβαιώσεις του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι το έργο θα δημοπρατούνταν τον Απρίλιο του 2009.
Αντί της αναμενόμενης δημοπράτησης, το Νοέμβριο του ιδίου έτους έρχεται νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου με τροποποίηση στους Περιβαλλοντικούς όρους και με τίτλο «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΥΔΡΕΥΣΗ ΝΗΣΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ».
Η συγκεκριμένη ΜΠΕ εγκρίθηκε ομόφωνα από όλα τα Δημοτικά Συμβούλια του Νομού, καθώς και από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, το πρώτο τρίμηνο του 2010.
Από τότε, οι κυβερνητικοί παράγοντες (κ. Μαγκριώτης-υφυπουργός, Γ.Γ. ΠΙΝ) διαβεβαίωναν για την δημοπράτηση του έργου αρχικά τον Ιούνιο του 2010, μετά τον Αύγουστο ως και τον Δεκέμβρη του 2010.
Λαμβάνοντας υπόψη:
  • Τη μεγάλη ανάγκη πραγματοποίησης αυτού του αναπτυξιακού έργου, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες κρίσης που βιώνει η Κέρκυρα και που, λόγω του μεγέθους του (330 εκατ. ευρώ), προσδοκά να την ανακουφίσει οικονομικά.
  • Την διαχρονική οικονομική συνεισφορά του νησιού στα ταμεία του κράτους λόγω του τουρισμού, χωρίς να απολαμβάνει αντίστοιχα σύγχρονες υποδομές που τις δικαιούται, καθώς και την διαχρονική οικονομική αιμορραγία των νοικοκυριών σε αγορές εμφιαλωμένων νερών, λόγω κακής ποιότητας των νερών των περισσότερων γεωτρήσεων.
  • Το ότι οι εκταμιεύσεις από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., από το 2000 μέχρι σήμερα υπερβαίνουν τα 10.000.000 ευρώ (προμελέτες, μελέτες, έργα, απαλλοτριώσεις) χρήματα που ο ελληνικός λαός θα πληρώσει από την τσέπη του -σε συνθήκες κρίσης- στην περίπτωση που δεν γίνει το έργο.
  • Το ότι τα χρονικά όρια για την πραγματοποίηση του έργου στενεύουν, γιατί το ΕΣΠΑ τελειώνει το 2013 (η Μελέτη προβλέπει 3 χρόνια κατασκευής του έργου και 2 χρόνια δοκιμαστική εφαρμογή).
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Πού οφείλεται η μεγάλη καθυστέρηση για την δημοπράτηση του έργου;
  2. Ποιοι ευθύνονται γι’ αυτήν την καθυστέρηση;
  3. Δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει απόφαση ένταξης της πράξης (αλλιώς θα είχε δημοσιοποιηθεί στην οικεία ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΕΠΠΕΡΑΑ), πότε θα δημοπρατηθεί το έργο;
Oι ερωτώντες βουλευτές
Βασίλης Μουλόπουλος
Ηρώ Διώτη